Potrivit unui studiul AdEx Benchmark, derulat de IAB Europe, piața Europeană de publicitate online a explodat în anul 2019. Datele arată că a fost depășită suma de 64 de miliarde de euro.
În cadrul conferinței anuale Interact, derulată în mediul online în acest an, IAB Europe a făcut publice rezultatele studiului ADEX Benchmark pentru anul 2019.
Rezultatele arată o piață de peste 65 de miliarde de euro.
De asemenea, industria și-a continuat creșterea anul trecut bazându-se în special pe out-stream video, mobile și social. Totodată, piețele din Europa Centrală și de Est au dominat prin ratele de creștere situate între 19,1%, în Turcia și 28%, în Serbia.
Primele cinci mari piețe de creștere toate provin din regiunea CEE:
Serbia – 28,4 la sută
Ucraina – 28,0 la sută
Belarus – 25,2 la sută
Croația – 22,3 la sută
Turcia – 19,1 la sută
Top 10 clasamente după mărimea pieței:
Marea Britanie – 21,4 miliarde EUR
Germania – 9,4 miliarde EUR
Franța – 6,1 miliarde de euro
Rusia – 4,9 miliarde de euro
Italia – 3,2 miliarde de euro
Spania – 3,2 miliarde EUR
Suedia – 2,3 miliarde EUR
Olanda – 2,3 miliarde EUR
Elveția – 1,8 miliarde EUR
Norvegia – 1,3 miliarde EUR