Faţă de 2008, anul trecut piaţa farmaceutică a înregistrat o creştere valorică de 3,6 miliarde de lei, respectiv cu 50,9%, pe fondul unei majorări a consumului de 319 milioane de unităţi, care reprezintă un plus de 3,3%.
Principala sursă de creştere valorică a pieţei farma în intervalul 2008 – 2011 a fost piaţa de retail (farmacii), vânzările valorice înregistrând o creştere semnificativă în special la clasele terapeutice antineoplazice şi imunomodulatoare (+127%) şi sistem respirator (+78%).
‘Această piaţă a medicamentelor din România care, în 2011, a crescut cu circa 50% faţă de 2008, a crescut şi în consum cu peste 300 de milioane de unităţi, în special prin dezvoltarea pieţei de retail prin anumite clase terapeutice şi anume antineoplazicele, medicamentele destinate sistemului respirator, preparatele hormonale, medicamentele pentru afecţiunile psihiatrice, medicamentele pentru bolile cardiovasculare, cu o creştere deopotrivă a medicamentelor generice şi inovatoare’, a precizat Moşneguţu.
Piaţa de generice, inclusiv OTC, a înregistrat o rată de creştere valorică a vânzărilor de peste 36%, însă sub nivelul pieţei totale, de 50,95%.
Vânzările valorice de generice au crescut de la 2,8 miliarde de lei în 2008 (pondere de 40% din total medicamente vândute) la 3,9 miliarde de lei în 2011 (pondere de 36,18%).
La nivel cantitativ, consumul de generice, inclusiv OTC-uri, a scăzut uşor, cu 3,82%, de la 7,5 miliarde de unităţi vândute la 7,2 miliarde de unităţi vândute