Daca pana acum piata globala a produselor de lux nu a fost afectata de fluctuatiile economice, in 2009 ar putea intra in recesiune pentru prima data in ultimii sase ani, conform unui studiu realizat de Bain and Company. Astfel, vanzarile de produsele de lux in intreaga lume vor ajunge in 2008 la 175 miliarde euro, in crestere cu doar 3 procente, dupa ce in 2007 au inregistrat cresteri de 6,5%, iar in 2006 o majorare de 9%. In 2009 vanzarile de bunuri de lux ar putea scadea, de asemenea, cu pana
Daca pana acum piata globala a produselor de lux nu a fost afectata de fluctuatiile economice, in 2009 ar putea intra in recesiune pentru prima data in ultimii sase ani, conform unui studiu realizat de Bain and Company.
Astfel, vanzarile de produsele de lux in intreaga lume vor ajunge in 2008 la 175 miliarde euro, in crestere cu doar 3 procente, dupa ce in 2007 au inregistrat cresteri de 6,5%, iar in 2006 o majorare de 9%. In 2009 vanzarile de bunuri de lux ar putea scadea, de asemenea, cu pana la 7%, mai estimeaza analistii Bain and Company.
Pietele mature, care insumeaza 80% din vanzarile globale de produse de lux, trec deja printr-o perioada de temperare, clientii pierzandu-si treptat increderea.
Europa, America de Nord si Japonia sunt pietele care sustin vanzarile de produse de lux. Japonia trece deja printr-o perioada dificila, sectorul produselor de lux inregistrand o scadere de 2% in 2007 si, cel mai probabil, de 7% in 2008. Piata din Europa se mentine inca stabila, dupa ce in 2007 a crescut cu 10%, in timp ce in SUA nu se va observa nicio schimbare in acest an.
Chiar daca in 2009 piata globala a produselor de lux va traversa o perioada mai dificila, aceasta va reveni pe cresteri foarte repede, mai afirma analistii Bain and Company.
Sursa: Business Wire