Numărul agențiilor imobiliare a crescut la nivel național anul trecut, majoritatea companiilor reușind să-și dubleze cifra de afaceri, în ciuda pandemiei. Capitala rămâne în topul atractivității, fiind cea mai mare piață imobiliară în ceea ce privește numărul de tranzacții lunare.
Numărul agenţiilor imobiliare a crescut cu peste 20% în ultimii patru ani la nivel naţional, ajungând la 18.653 de companii, conform datelor de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, potrivit unui comunicat transmis miercuri de Blitz.
Numărul agențiilor imobiliare a crescu în ultimii patru ani
Primele 75 de companii cu activitate imobiliară din România, cu o cifră de vânzări mai mare de 2 milioane de lei, au înregistrat în anul 2021 o cifră totală de afaceri de 518.921.402 lei (aproximativ 105,044 milioane euro), iar profiturile realizate de acestea au fost de 134.370.707 lei (aproximativ 27,145 milioane euro), potrivit bilanţurilor publicate de către Ministerul Finanţelor citate în comunicat.
Printre serviciile prestate de aceste companii se numără activităţile de intermediere imobiliară, dar şi construcţii, consultanţă în investiţii, leasing şi brokeraj, comercializare de materiale de construcţii, construcţii civile, industriale, social-culturale, dezvoltări şi modernizări de drumuri, străzi şi platforme etc.
Compania Blitz a realizat în 2021 o cifră de vânzări de 22,5 lei, şi un profit net de 123.336 lei, situându-se în clasamentul companiilor cu activitate imobiliară pe locul patru.
„Această creştere s-a datorat extinderii la nivel naţional de la 3 birouri locale la 7 birouri şi 8 francize regionale numai în 2021. Astfel, cifra de vânzări a companiei a crescut cu 122,73%, mai mult decât dublă faţă de anul precedent”, a explicat Cătălin Priscorniţă, CEO şi fondator Blitz.
Cifra de afaceri s-a dublat în 2021
În ansamblu, majoritatea companiilor din top 10 au reuşit în 2021 cel puţin să-şi dubleze cifra de afaceri, unele dintre acestea reuşind creşteri cu mult mai mari. Deşi a fost încă pandemie, imobiliarele au rămas atractive, iar firmele cu vechime pe piaţă au reuşit să atragă categorii noi de clienţi şi să-şi crească afacerile.
Printre companiile analizate, o singură companie are peste 100 de angajaţi, 10 companii au între 10 şi 100 de angajaţi, restul companiilor având sub 10 angajaţi.
Ca repartizare geografică, cele mai multe agenţii din top sunt concentrate în Bucureşti. Dintre cele 75 de companii cu activitate în imobiliare analizate, 37 şi-au desfăşurat activitatea în Bucureşti, 11 în Ilfov, 5 în Cluj, 5 în Timiş, 3 în Braşov, 2 în Arad, 2 în Bihor, 2 în Iaşi, şi câte 1 în alte regiuni şi oraşe.
Capitala rămâne, aşadar, polul activităţii imobiliare, aceasta fiind şi cea mai mare piaţă imobiliară cu cele mai multe tranzacţii lună de lună. Şi în judeţele dezvoltate se înregistrează o activitate imobiliară importantă şi o prezenţă a agenţiilor imobiliare mai ridicată.