Majoritatea vizitatorilor site-ului imobiliar www.imopedia.ro caută anunţuri de vânzări apartamente (47,7%). Anunţurile de închiriere de apartamente sunt vizate de 14,3% din vizitatori, un procent foarte apropiat de cel al potenţialilor cumpărători de case şi vile, care reprezintă 12,9%.

Pe segmentul spaţiilor comerciale, cererea de spaţii cu chirie este puţin mai mare, procentele fiind foarte apropiate: 4,9% potenţiali chiriaşi şi 3,8% potenţiali cumpărători.

0-26103-tab2.jpgÎn ceea ce priveşte anunţurile de terenuri, acestea au atras 9,9% din totalul căutărilor în baza de date www.imopedia.ro.

Compania a luat în calcul ultimele 100.000 de căutări din Imopedia, pe o perioada de 10 zile şi a eliminat căutările agenţiilor imobiliare cunoscute. Imopedia inregistreaza peste 250.000 de vizitatori unici lunar.

Ce locuinte se cauta?

Cele mai căutate  zone din Bucureşti se află în mijlocul oraşului: 43% din accesările online vizează oferte centrale (25%) şi ultracentrale (18%).

Zone centrale sunt  considerate 1 Mai, 13 Septembrie, Arcul de Triumf, Armenească, Banu Manta, Barbu Văcărescu, Călăraşilor, Decebal, Drumul Sării, Ferdinand, Floreasca, Foişorul de Foc, Gara de Nord, Grozăveşti, Iancului, Mântuleasa, Mărăşesti, Muncii, Mihai Bravu, Vitan, Mitropolie, Moşilor, Obor, Piaţa Alba Iulia, Piaţa Galati, Piaţa Muncii, Piaţa Sfântul Stefan, Pache Protopopescu, Panduri, Parcul Carol, Plevnei, Polonă, Regie, Republicii, şerban Vodă, Splaiul Independenţei, Splaiul Unirii, ştefan cel Mare, Timpuri Noi, Tineretului, Titulescu.

0-26102-tab1.jpgZone ultracentrale sunt considerate Amzei, Calea Victoriei, Cantemir, Cişmigiu, Dacia, Dorobanţi, Grădina Icoanei, Izvor, Kogălniceanu, Lahovari, Libertaţii, Lipscani, Magheru, Naţiunile Unite, Piaţa Victoriei, Romană, Rosetti, Sala Palatului, Stirbei-Vodă, Unirii şi Universitate.

Pe locul doi ca zonă de interes se află partea de vest a Capitalei (18%) şi pe locul trei se află zona de est (14%). Nordul se află abia pe locul şase în acest top, având în faţă zona rezidenţială de lux a Capitalei ce include Kiseleff, Dorobanţi, Primăverii etc (9%)  şi chiar sudul (8%).

Această pondere mare a căutărilor de pe zonele centrale, ultracentrale, est şi vest, are ca posibilă explicaţie faptul că majoritatea vizitatorilor se orientează spre anunţurile de apartamente, locaţiile amintite anterior fiind cu predilecţie cunoscute ca aglomeraţii de blocuri.

Faptul că foarte mulţi vizitatori deschid anunţuri de vânzări de apartamente în zone centrale şi ultracentrale indică faptul că în acest moment pe internet se află mulţi „vânători de chilipiruri”, care dispun de cash şi care şi mâine ar cumpăra, daca ar găsi oferta potrivită, sub preţul pieţei.

In ceea ce priveşte terenurile, cea mai căutată zonă este Prelungirea Ghencea.

 

Aproape o treime din vizitatori au cash să cumpere o casă

Mitul că nu există bani în piaţă şi că doar moguli precum Dinu Patriciu sau Dan Adamescu pot face afaceri imobiliare în aceste vremuri s-a terminat.

In urma sondajului efectuat de companie, la întrebarea „Care este motivul pentru care NU îţi cumperi un apartament?”, vizitatorii au răspuns în următoarea pondere:

  • 9% – nu mă interesează subiectul
  • 25% – deşi am cash, aştept să mai scadă preţurile
  • 25% – băncile oferă credite cu costuri prea mari
  • 41% – nu îmi permit să iau credit

Excluzându-i pe cei 9% care nu manifestă interes pentru achiziţionarea unui apartament, procentele refăcute arată că:

  • 27% – au banii cash, însă mai aşteaptă scăderea preţurilor
  • 27% – îşi permit un credit, însă costurile de creditare sunt încă foarte mari
  • 46% – îşi doresc un credit, însă încă nu şi-l permit

Sursa: imopedia.ro