Piata locala de dispozitive GPS este si ea afectata de criza financiara, situandu-se cu 45% sub previziunile initiale, conform declaratiei country managerului Mio Technology Romania, Laura Samson. "Initial estimasem ca piata de dispozitive GPS va ajunge in acest an la un volum de 180.000 de unitati, insa pana la finele anului se vor vinde doar 100.000 de unitati", a declarat oficialul Mio. "Principalul motiv este criza financiara care a determinat o scadere a industriei auto", a mai adaugat Lau
Piata locala de dispozitive GPS este si ea afectata de criza financiara, situandu-se cu 45% sub previziunile initiale, conform declaratiei country managerului Mio Technology Romania, Laura Samson.
„Initial estimasem ca piata de dispozitive GPS va ajunge in acest an la un volum de 180.000 de unitati, insa pana la finele anului se vor vinde doar 100.000 de unitati”, a declarat oficialul Mio. „Principalul motiv este criza financiara care a determinat o scadere a industriei auto”, a mai adaugat Laura Samson.
Potrivit Mio, si anul viitor criza financiara isi va pune amprenta pe piata dispizitivelor GPS. „Situatia economica va adanci si mai mult in 2009 criza din industria auto si va duce la o incetinire a ritmului de crestere pe piata de retail”, spune Laura Samson. Astfel, daca pentru 2009 era previzionata o crestere de 200% a pietei de GPS-uri, in volum, se va asista la o majorare de doar 40-50%. Din punct de vedere valoric, cresterea pe acest segment va fi de asemenea mai mica, de 10-15%, pe fondul scaderii pretului mediu.
Din totalul de 100.000 de dispozitive care se vor vinde in acest an pe piata locala, Mio Technology va comercializa 50.000 de GPS-uri, positionandu-se in acest fel ca lider de piata. „Ne asteptam sa incheiem acest an cu o cota de piata de aproximativ 50% si 50.000 de unitati GPS vandute pe piata din Romania, in crestere cu 38% comparativ cu anul anterior”, a declarat country managerul Mio Technology Romania.
La finele lunii octombrie Mio Technology estimase ca va comercializa in acest an un total de 90.000 de unitati, insa situatia economica dificila a afectat planurile companiei.
Conform Mio, la nivel local, s-a inregistrat un interes crescut nu numai pentru dispozitivele GPS, ci si pentru PDA-uri si smartphone-uri. Din numarul total de unitati Mio vandute, aproximativ 8.000 sunt din aceasta categorie, ceea ce reprezinta un procent de 16%.
Pentru anul 2009 compania se asteapta la o crestere de 40% fata de anul acesta. „Pentru 2009, vizam atingerea unui numar de 70.000 de unitati, in crestere cu 40% fata de anul anterior”, a spus Laura Samson. Aceasta a mai adaugat ca, in ciuda crizei financiare care se va resimti si in 2009, Mio vrea sa se mentina pe pozitia de lider. In acest sens compania va pune accent pe parteneriatele existente insa isi va diversifica si portofoliul de produse. Mio va aduce astfel pe piata locala primele netbook-uri la finele celui de-al treilea trimestru din 2009.
Conform country managerului Mio, Romania este una dintre tarile cu un potential ridicat de crestre din zona Europei Centrale si de Est. „Acest lucru se datoreaza ratei de penetrare scazute a acestor echipamente. In Romania acesta este de circa 3% fata de peste 50% in tari din Europa de Vest”, a spus Laura Samson.
Piata de dispozitive GPS din Europa Centrala si de Est este estimata la 1,3 milioane de unitati, Mio fiind si aici lider de piata, cu o cota de 36,6%.
Mio Technology a fost fondata in mai 2002 si desfasoara operatiuni pe pietele din Taiwan, China, America de Nord, Australia, Japonia si Coreea de Sud, avand peste 1.500 de angajati in intreaga lume si distribuindu-si produsele in mai mult de 47 de tari.
Compania ofera o serie larga de dispozitive mobile de navigatie, printre care dispozitive de navigatie auto si telefoane mobile cu functii PDA si GPS, toate proiectate pentru a permite utilizatorilor explorarea lumii. In prezent, Mio Technology este liderul vanzarilor de dispozitive GPS pentru Europa Centrala si de Est si al treilea vanzator ca marime la nivel global.