Astfel, această piață ar urma să ajungă la aproape 380 milioane de euro, în creștere lentă față de 2017.
“2018 a adus o creștere moderată a consumului de pește, fructe de mare și produse derivate, dar ne așteptam la acest lucru. Vedem totuși o ușoară încetinire a ritmului de creștere, cauzată de diverși factori: prețurile mai mari față de carnea roșie, corelat cu faptul că oamenii s-au obișnuit cu scăderea TVA-ului la alimente de la 24% la 9%, aspect care impulsionase puternic vânzările în 2015 și 2016. Subliniez că discutăm despre o piață încă în formare în România, care mai are o distanță de parcurs până la momentul maturizării. Alte bariere țin de o falsă percepție conform căreia preparatele pe bază de pește ar fi mai dificil de gătit”, a explicat Mihai Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood.
Potrivit prognozelor companiei, consumul de pește per capita se va situa la finalul anului în jurul a 7 kilograme pe an, o cifră extrem de mică în comparație cu media europeană: 23 kilograme pe cap de locuitor. Somonul va rămâne unul dintre liderii topului celor mai consumate soiuri de pește și în 2018, pe fondul creșterii importurilor de pește, fructe de mare și alte nevertebrate marine.
n prima jumătate a anului, somonul a condus clasamentul valoric, înregistrând vânzări de circa 50 milioane de euro la nivel național. Creșterea constantă a consumului de somon în România se datorează mai multor aspecte, printre care se numără: o mai mare preocupare a oamenilor pentru o dietă sănătoasă și calitatea cărnii care este gustoasă, dar și ușor de preparat.
Alfredo Seafood a încheiat 2017 cu o cifră de afaceri de 20 milioane de euro, în creștere cu 10% față de 2016, iar prima parte din 2018 a fost dedicată consolidării afacerii, inclusiv extinderii în piețele din regiune: Republica Moldova și Bulgaria.