Pornind pe urma unei nișe de business care a avut o dezvoltare fulminantă, cu o creștere de peste 30% în ultimii trei ani, observăm că românii profită cu mai mult entuziasm de bine cunoscuta vorbă englezească “Timpul înseamnă bani”.
Într-adevăr, antreprenorii români de pe piața accesoriilor au simțit acest lucru și astfel au pus pe picioare afaceri ce le aduc anual vânzări de aproximativ 20 de milioane de euro. Este vorba despre accesorii care au devenit în ultimul timp piese absolut necesare în ținuta fiecărei persoane. Este vorba despre CEASURI.
Când vorbim de piața de ceasuri din România, trebuie să aducem în discuție mai ales componenta online a acestei nișe de dezvoltare, deoarece aici găsim magazine online ce pun la dispoziție cele mai frumoase modele de ceasuri, mărci standard sau exclusiviste.
În România se vând anual în jur de 400.000 de ceasuri. Cei mai în vogă cumpărători sunt bărbații români, care generează anual peste 60% din vânzările de ceasuri. Astfel, magazinele online pun accent pe oferirea unei game variate de ceasuri bărbătești.
Mediul competitiv este în continuă creștere în cadrul pieței online de ceasuri, tocmai de aceea comercianții încearcă să pună la dispoziția clienților modele inedite, de o calitate superioară și la un preț mic, cât mai accesibil pentru fiecare persoană interesată de achiziționarea unui astfel de accesoriu.
Ceasul este un accesoriu foarte important în imaginea unei persoane, iar cele mai vândute modele pun accent tocmai pe aspect și pe modul în care ceasul purtat poate diferenția posesorul de alte persoane. Modelele cu brățări metalice și cele cu mecanism mecanic sunt la mare căutare printre barbați. Aceștia pun de obicei accent pe rezistența ceasului și pe durabilitatea sa.
Însă și doamnele reprezintă un adevărat segment de cumpărători pe această piață. Ele sunt cele care caută un model de ceas ce dă dovadă de feminitate, eleganță și exuberanță. Astfel, comercianții de ceasuri de damă își îmbunătățesc mereu gama de produse, scoțând în evidență modele din ce în ce mai sopfisticate și adaptate preferințelor fiecărei doamne sau domnișoare.
Doar în acest mod, aducând pe piață produse de calitate la un preț mic, comercianții reușesc să facă din vânzarea de ceasuri o adevărată afacere profitabilă, cu o creștere remarcabilă în România.
De asemenea, succesul provine și din faptul că antreprenorii de pe piața online de ceasuri din România au fost capabili încă de la început să combine utilul reprezentat de mecanismele performante și de caracteristicile personalizate ale ceasurilor cu plăcutul, scos în evidență prin aspectul ceasurilor, imaginea elegantă reflectată de modele și prețul mic.