Consiliul Concurenţei investighează piaţa pieselor de schimb pentru automobile, în vederea identificării şi corectării eventualelor disfuncţionalităţi de natură concurenţială.Potrivit autorităţii de concurenţă, ancheta sectorială are şi scopul de a afla dacă această piaţă este suficient de competitivă pentru a transfera beneficiile concurenţei către consumatori.Consilul Concurenţei precizează că în cadrul investigaţiei, ar putea solicita tuturor actorilor implicaţ
Consiliul Concurenţei investighează piaţa pieselor de schimb pentru automobile, în vederea identificării şi corectării eventualelor disfuncţionalităţi de natură concurenţială.
Potrivit autorităţii de concurenţă, ancheta sectorială are şi scopul de a afla dacă această piaţă este suficient de competitivă pentru a transfera beneficiile concurenţei către consumatori.
Consilul Concurenţei precizează că în cadrul investigaţiei, ar putea solicita tuturor actorilor implicaţi (agenţi economici, producători, importatori, distribuitori, asociaţii profesionale, instituţii de stat responsabile în acest domeniu) informaţii, documente sau declaraţii.
Guvernul este şi el atent
Mai mult, conform unui proiect de lege adoptat în 15 martie de Guvern, comercializarea pieselor de schimb pentru autovehicule va trebui autorizată de către producătorul auto, astfel încât pe piaţă să fie puse în vânzare doar piese originale, conforme standardelor tehnice ale autovehiculelor.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu a explicat la cea vreme că modificările sunt impuse printr-o directivă a Comisiei Europene.
Constructorii de automobile consideră proiectul de lege ca fiind unul foarte util:
„Acest proiect de lege reprezintă un ajutor capital pentru industria auto din România, pentru că pe piaţa noastră au ajuns să intre piese piratate, provenite din statele asiatice, în valoare de aproape 1,5 miliarde de euro pe an, pe care nimeni nu le putea opri”, a declarat pentru Capital Online Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), totodată vice-preşedinte al Automobile Dacia SA.
Stroe a ţinut să sublinieze că prin aceasta masură vor putea fi înlăturate mult mai usor piesele de schimb contrafăcute, care eludează sistemul financiar românesc.
* Potrivit legislaţiei din domeniul concurenţei, termenul „piese de schimb” desemnează „bunuri care sunt destinate a fi montate în sau pe un autovehicul pentru a înlocui componentele respectivului vehicul, inclusiv bunuri precum lubrifianţii care sunt necesari utilizării unui autovehicul, cu excepţia benzinei”.