Cea mai nouă apariţie pe piaţa maşinilor de lux, Infiniti, soseşte într-un moment în care vânzările unor concurenţi direcţi, precum BMW, Mercedes, Audi sau Lexus, s-au înjumătăţit.
Mulţi analişti ai pieţei auto româneşti şi internaţionale considerau, nu cu mult timp în urmă, că piaţa maşinilor de lux va fi mai puţin afectată de criză decât cea a maşinilor de volum. După primele luni din 2009, se poate observa însă că scăderile înregistrate de mărcile premium sunt, în marea lor majoritate, mai mari decât reculul mediu al pieţei totale.
În perioada ianuarie – aprilie 2009, segmentul F al pieţei a înregistrat un declin de peste 62%, mult mai mare decât cel al pieţei totale de autoturisme (-50,8%). Chiar dacă adăugăm la vânzările modelelor de clasă F şi celelalte modele din segmentul premium comercializate de mărci precum Audi, BMW, Mercedes, Lexus, Alfa Romeo sau Jaguar, tot ajungem la o scădere de peste 50%. Cu toate acestea, pe piaţa românească sosesc încă branduri premium gata să se lupte cu concurenţii mai vechi, dar şi cu criza. Cel mai nou intrat pe acest segment este brandul Infiniti, care, deşi este cunoscut drept divizia de lux a grupului Nissan, este importat în România de AutoItalia, şi nu de Renault-Nissan România. „Una dintre condiţiile impuse de producător pentru a ne accepta ca reprezentanţi naţionali a fost să avem deja experienţă cu o marcă de lux în România. Cum AutoItalia este şi reprezentantul Maserati, am îndeplinit cu succes această condiţie“, a declarat pentru Capital Mircea Eremia, brand-manager Infiniti. Despre momentul ales pentru intrarea pe piaţă, Eremia consideră că „în orice piaţă, chiar dacă e saturată, îşi poatre face loc un nou brand dacă în spatele lui se află o strategie coerentă. Dacă punem lansarea Infiniti în contextul crizei actuale, sigur că succesul brandului ar putea fi un mare semn de întrebare. Însă pachetul cu care venim noi pe piaţă este foarte competitiv.“
Diferenţe de strategie
Conform oficialului Infiniti, pentru a se putea dezvolta pe piaţa noastră, marca niponă are o strategie care pune clientul pe primul plan. După achiziţionare, următoarea întâlnire a dealerului cu clientul este la 15.000 de km. Nimic ieşit din comun până aici, însă preluarea maşinii pentru revizie este făcută cu o platformă de la locul indicat de client, urmând a fi adusă înapoi în acelaşi loc. „Mai avem şi VIP Road Assistance în colaborare cu Mondial Assistance, o companie care lucrează pentru mărci precum Bentley, Bugatti sau Rolls-Royce. Oriunde în Europa, mecanicii sosesc în maximum două ore“, spune Eremia. Mai mult chiar, se asigură serviciile nu numai pentru maşina cumpărată de la showroomul Infiniti, ci şi pentru o altă maşină, indiferent de marcă, cu condiţia să fie deţinută de familia celui care este posesor de Infiniti. Strategia de lansare include şi campanii de promovare „se bazează pe faptul că doritorii de Infiniti nu sunt mari consumatori de TV. Preferă revistele sau ziarele de business şi lifestyle, dar mai ales web-ul. 80%-90% din bugetul de promovare va fi utilizat pentru online“.
Deocamdată, Infiniti va avea un singur showroom în România, care se va deschide în septembrie, dar lista comenzilor este deja deschisă. „În momentul actual nu există piaţă suficientă pentru mai multe. În următorii doi ani, cu siguranţă, nu aş deschide un nou showroom. Pe viitor putem atinge circa cinci showroomuri în toată ţara“, declară Mircea Eremia. Acesta consideră că în 2009 va putea comercializa între 80 şi 100 de maşini.
Ar fi absurd să considerăm că vânzările mărcilor de lux sunt mai puţin afectate de criză.
Mircea Eremia, brand-manager Infiniti
2.000 de maşini ale mărcilor premium au fost vândute în primele patru luni ale acestui an
4% este cota de piaţă deţinută de mărci premium precum Mercedes, Audi, BMW, Lexus sau Jaguar
DETALII:
Citeşte şi Mircea Eremia, Infiniti: „Una este să trăieşti în lux şi alta să trăieşti luxul”.