Vânzările cunoscutului grup italian de produse de lux Prada au crescut cu 22% în primul trimestru, la 1,065 miliarde de euro, favorizate de o revenire în China şi de creşterea susţinută în Europa, transmite Reuters.

”Pe parcursul primului trimestru, China a revenit să fie un motor de creştere, conducând la o redresare solidă a vânzărilor în Asia Pacific”, a declarat noul director general al grupului, Andrea Guerra, într-un comunicat de săptămâna trecută.

”Prioritatea noastră pentru acest an rămâne creşterea productivităţii magazinelor, concentrându-ne pe execuţia de retail”.

Guerra a spus într-o conferinţă telefonică cu analiştii că şi cifrele din aprilie au fost bune.

Se accelerează operațiunile în China

În regiunea Asia Pacific, excluzând Japonia, veniturile din retail au crescut cu 22% în perioada respectivă.

Grupul a arătat că în China a înregistrat o accelerare a operaţiunilor spre sfârşitul trimestrului, susţinută de o bază de comparaţie mai mică. În America, unde alte grupuri de lux au semnalat deja o încetinire a ritmului de creştere, vânzările cu amănuntul au crescut în primul trimestru cu 5%, la curs de schimb constant. Dar cumpărătorii americani încă cumpără în străinătate.

”Americanii nu sunt la fel de dinamici ca în ultimul an, dar cumpără mai ales în Europa”, a spus Guerra.

În Europa, vânzările cu amănuntul au crescut cu 28%. Guerra a mai spus că a existat o mică revenire a vânzărilor europene legate de călătorii chinezi, dar că se aşteaptă la o revenire mai puternică în a doua jumătate a anului. Prada, care a început să publice din nou datele trimestriale, a declarat că vânzările cu amănuntul la marca Prada au crescut cu 21% la cursuri de schimb constante şi la Miu Miu cu 42%.

Piața produselor de lux este în continuă creștere după cum o arată și ultimul top mondial al miliardarilor. pe primul loc în clasament este francezul Bernard Arnault, magnatul de la Louis Voitton. Magnatul LVMH a depășit pentru prima dată suma de 200 de miliarde de dolari, în timp ce acțiunile imperiului său au atins și ele un nivele record.

În decembrie anul trecut, averea netă a lui Arnault, în vârstă de 74 de ani, a depășit-o pentru prima dată pe cea a lui Musk, devenind, pentru scurt timp, cel mai bogat om din lume. Musk, CEO-ul Tesla și proprietarul Twitter, a recuperat titlul de cel mai bogat om luna trecută, dar chiar și așa, Arnault și-a luat acum revanșa.

Pe măsură ce cererea de bunuri de lux rămâne una puternică, imperiul LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton al lui Arnault continuă să reziste mai bine decât companiile de tehnologie de peste Ocean.