Într-o perioadă în care doar posibilitatea de a-ţi plăti chiria pare un lux, furnizorii de bijuterii, haine, accesorii şi alte produse de lux se confruntă cu scăderi accentuate ale vânzărilor şi afacerilor.
Vânzările de produse de lux, care vor scădea în acest an cu 10% comparativ cu 2008, nu vor reveni la nivelul din 2007 până în anul 2012, potrivit celui mai nou raport al Bain & Co.
„Austeritatea este la modă, chiar şi pentru cei mai bogaţi consumatori”, este de părere Claudia D’Arpizio, partener în cadrul Bain.
După scăderea aşteptată în acest an pe piaţa bunurilor de lux, în 2010 se preconizează o creştere de 1%, în 2011 un plus de 4% şi în 2012 un avans de 7,5%, potrivit reprezentantului Bain.
În aceste condiţii majoritatea producătorilor de bunuri de lux au reţete proprii pentru ieşirea din criză. Reţete care înseamnă gestionarea costurilor şi planificarea atentă a acestora.
Cele mai afectate segmente sunt ceasurile şi bijuteriile, în timp ce produsele din piele şi casele de modă cele mai populare rezistă cel mai bine crizei economice.
Cei mai mulţi producători din industria de profil se aşteaptă ca piaţa să îşi revină pe termen lung, ca urmare a îmbunatăţirii situaţiei economice, dar şi a pătrunderii pe noi pieţe din Europa de Est, America Latină, Asia şi Orientul Mijlociu.
SURSA: The Age