Totodată, potrivit lui Stroie, o mare parte din banii cheltuiți de români pe jocuri se îndreaptă către upgrade-uri, unelte și funcții noi ale jocurilor free2play și, implicit, către producătorii de jocuri străini. În prezent, piața românească de jocuri se împarte în vânzări pentru PC (85%), consolă (2-3%) și dispozitive mobile (12-13%). Suma medie cheltuită lunar de un român pentru jocurile video este de 120 de lei.
În total, în România există circa trei milioane de persoane care se joacă constant pe calculator. Dintre acești jucători, aproximativ un million sunt specialiști și 10.000 profesioniști. Majoritatea celor care practică sporturile electronice sunt bărbați și au vârsta cuprinsă între 14 și 40 de ani.
ComputerGames.ro, unul dintre site-urilede jocuri din România, condus de Silviu Stroie, a realizat o cifră de afaceri de circa 1,8 milioane de euro anul trecut, de peste trei ori mai mare față de 2011, când business-ul companiei s-a ridicat la 500.000 euro. „Acest lucru se datorează în principal faptului că anul anterior a fost cel al trecerii masive a cumpărăturilor de jocuri la cutie din retail către mediul online”, spune Stroie.
Din totalul afacerilor realizate de companie anul trecut, 90% provine din vânzarea online de jocuri, în timp ce 10% din publicitatea de pe site-ul ComputerGames.ro, care a înregistrat, în luna decembrie, 727.447 vizitatori unici.
În plus, o lansare importantă de jocuri a contribuit la rezultatele financiare peste așteptări înregistrate de site-ul de jocuri. Astfel, Counter-Strike: Global Offensive a fost cumpărat, de la lansarea sa din data de 21 august și până în prezent, de circa 200.000 de împătimiți ai jocului.
Un alt exemplu de joc comercializat de ComputerGames.ro care a avut rezultate spectaculoase din punct de vedere al vânzărilor este Guild Wars. Acesta a fost achiziționat de 12.000 de utilizatori.
Piața românească de jocuri, în creștere: 20 mil. euro, în 2012
12 februarie 2013, 12:22
Ultima modificare în 12 februarie 2013, 14:22
Deși o mare parte din bani nu mai trec prin firmele românești de profil, piața de jocuri din România a crescut cu circa 20% anul precedent, până la aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit lui Silviu Stroie, CEO ComputerGames.ro. Acesta spune că, în prezent, jucătorii de pe plan local cumpără și de pe site-uri externe, astfel că foarte mulți bani nu mai ajung în companiile românești din industrie.
Etichete: cresteri,
jocuri
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook