Piata lacurilor si a vopselelor din Romania este foarte competitiva, ofera mari oportunitati, si isi va dubla valoarea pana in 2011 arata un studiu realizat de compania de cercetare Interbiz Group. Factorii care vor conduce la aceasta crestere sunt constructiile (care inregistreaza un avans anual de 20% in ultimii trei ani), investitiile in agroturism, magazinele de tip do-it-yourself si magazinele nespecializate precum Cora, Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro si Selgros, productia
Piata lacurilor si a vopselelor din Romania este foarte competitiva, ofera mari oportunitati, si isi va dubla valoarea pana in 2011 arata un studiu realizat de compania de cercetare Interbiz Group.
Factorii care vor conduce la aceasta crestere sunt constructiile (care inregistreaza un avans anual de 20% in ultimii trei ani), investitiile in agroturism, magazinele de tip do-it-yourself si magazinele nespecializate precum Cora, Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro si Selgros, productia de mobila (care inregistreaza o crestere anuala de 10%), evolutia Dacia si relansarea la privatizare a fabricii Daewoo Motors de la Craiova.
In plus, fondurile de investitii sunt princialii actionari a trei din primele cinci companii din domeniul lacurilor si a vopselelor. Fondurile Romanian Investment Cyprus si RAEF (Romanian American Enterprise Fund) sunt principalii actionari la Policolor, fondurile Advent International si Oresa Ventures sunt in aceasi pozitie la Dufa Deutek, respectiv Fabryo. Intre primele companii din domeniu din Romania se mai regasesc Kober si Daw Benta. Companii precum Akzo Nobel sau Benjamin Moore Paints sunt prezente prin intermediul importatorilor.
Potrivit studiului Interbiz, piata romaneasca de lacuri si vopsele este structurata intr-un mod asemanator cu celelalte piete europene, vopselele decorative detinand o pondere de 58% din totalul vanzarilor si 64% din totalul veniturilor.
In 2006, consumul de lacuri si vopsele pe cap de locuitor a fost de 6,5 kilograme in Romania, in timp ce in Ungaria a fost 13 kilograme pe cap de locuitor, in Polonia a fost 15 kilograme, in Germania a fost 17 kilograme, iar in Italia a fost 25 de kilograme.
InterBiz Group este o companie romaneasca de consultanta strategica specializata in realizarea de analize sectoriale pe diverse domenii de activitate.
Sursa: Capital 19 Martie 2007