Piața românească de media a înregistrat o scădere de 2%, exact cum s-a întâmplat și în anul 2011. Toate canalele au fost afectate de această scădere, dar presa scrisă cel mai mult, scăzând cu 10% față de 2011.
Radio a scăzut cu 8%, OOH cu 5% iar TV cu 4 %. Online este singurul canal în creștere, atingând o cotă de piață de 14%, al doilea după TV, mai ales cu ajutorul volumelor investite în Facebook și SEM.
Cel mai mare volum de investiții de publicitate este deţinut de segmentul serviciilor de comunicații mobile, iar cea mai semnificativă creștere faţă de anul anterior a cunoscut-o segmentul Cosmetice şi Igienă personală, care ocupă locul imediat următor după telecomunicaţiile mobile în termeni de volum.
Pentru 2013, echipa Initiative estimează că piața de media va continua să scadă cu 2-3%.
“Ne așteptăm ca anul acesta TV-ul să scadă, ajungând la o cotă de piața de 62%, față de 64% câtavea în 2012. Presa scrisă și Radio vor continua să dezvolte proiecte integrate, cu o componentă puternică de digital, social și mobile, încercând să exploateze noi modalități de a-și securiza veniturile și fideliza consumatorii. Digital este în continuare pe un trend crescător, alimentat în mod special de creșterile în zona de performance media, împreună cu display advertising, ce oferă în continuare brandurilor posibilitatea unei prezențe digitale de impact ”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.