Piaţa tabletelor, mai disputată ca oricând

Apple a lansat noua versiune iPad, o tabletă care nu iese din tipare şi care va permite competitorilor să fure din cota de piaţă a companiei

Tim Cook şi echipa au lansat pe celebra scenă din Yerba Buena Center din San Francisco noua tabletă a companiei. Aceasta nu se numeşte iPad 3, nici iPad HD, aşa cum specula presa internaţională, ci simplu „noul iPad“. A treia tabletă a americanilor, renumiţi şi apreciaţi pentru designul produselor lor, este aproape identică cu a doua generaţie, lucru care ar putea reprezenta un minus în viziunea fanilor. Dacă Apple nu ar fi organizat un eveniment special pentru noul iPad şi ar fi ales să prezinte tableta în cadrul târgului de electronice Consumer Electronic Show (CES), care s-a desfăşurat în perioada 10-13 ianuarie în Las Vegas, probabil că tableta nu s-ar fi bucurat de aceeaşi atenţie şi ar fi fost eclipsată de modelele asiaticilor de la Asus şi Huawei.
Pusă faţă în faţă cu Asus Transformer Pad Infinity şi Huawei MediaPad 10 FHD, tableta americanilor este net inferioară. Noul iPad are un ecran de 9,7 inchi, e drept, cu cea mai bună rezoluţie, Retina Display, 2.048X1.536 pixeli, un procesor A5X dual core cu chipset grafic quad-core, o memorie RAM de 1 GB, o cameră foto principală de cinci megapixeli şi una secundară VGA şi tehnologie 4G/LTE. Tableta nu este prevăzută cu asistentul personal Siri, introdus pe cel mai nou telefon mobil al companiei, care ar fi prezentat un avantaj în faţa concurenţei. Oficialii Apple au ţinut să prezinte însă noul buton de microfon, care permite dictarea şi care funcţionează în limbile engleză, franceză, germană şi japoneză.
Asus, cel de-al treilea furnizor mondial de laptopuri consumer și producătorul celor mai vândute și mai premiate plăci de bază, are în portofoliul său tablete mult mai performante decât cele ale americanilor. Transformer Infinity Pad este doar una dintre acestea. Modelul taiwanezilor are un ecran de 10,1 inchi, rezoluţie 1.920 × 1.200 FHD Super IPS, procesor dual core Qualcomm MSM 8260A/8960 Snapdragon S4 Krait de 1,5 Ghz sau Nvidia Tegra 3 quad-core de 1,6 GHz, 1 GB memorie RAM, două camere foto de 8 şi 2 megapixeli şi bluetooth 4.0. În plus, tableta are o grosime de doar 8,5 mm şi o greutate de 586 grame.
Legat de MediaPad 10 FHD de la Huawei, această tabletă este considerată, la ora actuală, cea mai rapidă. Tableta are un procesor K3V2 quad-core de 1,5 GHz cu GPU 16-core. Potrivit valorilor rezultate după teste, K3V2 este cel mai rapid procesor atât în ce priveşte CPU-ul, cât şi GPU-ul. Ecranul are 10 inchi şi o rezoluţie de 1.920 x1.200 pixeli, memoria RAM este de 2 GB, camerele foto au 8 megapixeli, respectiv 1,3 megapixeli. Nu lipseşte nici tehnologia 4G/LTE. Huawei MediaPad 10 FHD este făcut din aliaj de aluminiu, având grosimea de 8,8 mm şi cântărind doar 598 g.
Piaţa locală se va tripla
În ceea ce priveşte piaţa globală de tablete, Apple este lider incontestabil, cu o cotă de piaţă de 62% în 2011, conform datelor IHS iSuppli. Pe locul doi, la mare distanţă, este Samsung, cu o cotă de 9%, urmat de Amazon cu 6%, Barnes & Noble cu 5% şi Asus cu 3%. Competitorii Apple au strategii diferite pentru a se impune pe piaţa de tablete. Astfel, Samsung încearcă să câştige cotă de piaţă lansând modele cu ecrane de diferite dimensiuni, oficialii companiei recunoscând că există riscul canibalizării produselor, în timp ce Asus pune accent pe performanţă, preferând să lanseze cele mai puternice modele.
Amazon şi Barnes & Noble practică o politică de preţuri scăzute, întrucât scopul lor este de a vinde conţinut, şi nu de a scoate în evidenţă performanţele hardware. În ţara noastră, piaţa de tablete de internet a fost, anul trecut, în jurul a 40.000 de unităţi, iar anul acesta se va tripla, ajungând la 120.000 de unităţi, potrivit celor mai mari jucători din piaţă. Cele mai populare sunt tabletele Apple, urmate de cele Samsung şi de modelele autohtone de la Evolio.
Noul iPad va ajunge în România în 23 martie, ceea ce reprezintă o premieră pentru Apple care, în mod obişnuit, întârzia lansarea pe pieţele mai mici
62% este cota de piaţă înregistrată de Apple, în 2011, pe segmentul tabletelor