Piaţa globală de tablete media, care a luat naştere anul trecut prin lansarea iPad, va creşte până la 49 de miliarde de dolari până în 2015, a anunţat, marţi, firma de consultanţă Strategy Analytics.
Potrivit Strategy Analytics, piaţa tabletelor media va deveni al treilea mare sector al echipamentelor electronice de larg consum, după televizoare şi computere personale. Firma de consultanţă prognozează că în 2015 vor fi vândute 140 de milioane de tablete media, de opt ori mai mult decât în 2010.
"Tabletele media sunt un segment cu valoare ridicată, care oferă oportunităţi uriaşe de creştere pentru marile mărci, precum Apple sau Samsung", a declarat analistul Neil Mawston.
În plus, Strategy Analytics consideră că America de Nord, Asia-Pacific şi Europa Occidentală oferă cele mai mari oportunităţi pentru comercianţii de tablete informatice.
Estimările cu privire la cât de mult ar urma să crească piaţa tabletelor media variază foarte mult. Săptămâna trecută, firma de cercetare Gartner estima că în 2015 ar urma să fie comercializate 294 de milioane de exemplare.
De asemenea, analiştii se aşteaptă ca iPad să domine piaţa tabletelor media mai mulţi ani, urmată de departe de Samsung Electronics.
Luna trecută, Apple a lansat pe piaţa din SUA tableta iPad 2, analiştii estimând că un milion de exemplare au fost vândute în primul weekend. Samsung a vândut şi el un număr similar de tablete Galaxy Tab în ultimele trei luni.
Separat, grupul american Apple a dat luni în judecată compania sud-coreeană Samsung Electronics, acuzând-o că tabletele şi telefoanele sale din seria Galaxy copiază produsele iPhone şi iPad marca Apple.
SURSA: Agerpres