Producătorii de profile şi ferestre tip termopan au fost efectiv decimaţi de criza din imobiliare, din cele 6.000 de firme active la începutul lui 2009, circa 1.000 au intrat în faliment şi au adăugat la lista şomerilor între 5.000 şi 7.000 de oameni. O parte din cei rămaşi vor mai dispărea şi în acest an, însă jucătorii estimează că numărul acestora va fie net inferior celui din 2009. „Nu am încheiat încă analizele aferente anului trecut, dar se pare că scăderea
Producătorii de profile şi ferestre tip termopan au fost efectiv decimaţi de criza din imobiliare, din cele 6.000 de firme active la începutul lui 2009, circa 1.000 au intrat în faliment şi au adăugat la lista şomerilor între 5.000 şi 7.000 de oameni. O parte din cei rămaşi vor mai dispărea şi în acest an, însă jucătorii estimează că numărul acestora va fie net inferior celui din 2009.
„Nu am încheiat încă analizele aferente anului trecut, dar se pare că scăderea a fost de circa 40%, ceea ce înseamnă o valoare a pieţei de circa 600 mil. euro, adică o întoarcere cu şase ani în urmă“, a declarat pentru capital.ro Valentin Petrescu, preşedintele patronatului din industrie.
Potrivit acestuia, o mică parte din firmele falimentate, care nu s-au bazat foarte mult pe credite, şi-ar putea relua activitatea în cazul unei reveniri a pieţei, dar deocamdată s-au orientat spre alte domenii de activitate.
Scăderi până la Paşte
Patronatul speră ca anul acesta, volumul vânzărilor, să se menţină în cel mai rău caz la nivelul din 2009, însă văd o potenţială creştere spre sfârşitul anului.
„Este clar că vom asista, cel puţin până în Paşte, la scăderi drastice, dar ne aşteptăm la o redresare în partea a doua a anului. Nu ne mai bazăm pe revenirea pieţei rezidenţiale, cred că mare parte din vânzări vor merge către proiectele mari, de tip birouri, care au fost oprite pe perioada iernii şi ca urmare a crizei, dar care trebuie finalizate“, a explicat Petrescu.
Anul certificărilor
Anul 2010 pare a fi anul introducerii certificărilor. Pe lângă certificatul energetic obligatoriu la tranzacţiile cu locuinţe, producătorii de termopane se vor confrunta din februarie cu introducerea normelor de certificare CE care ameninţă piaţa cu apariţia unor produse neconforme cu standardele europene.
„O mare parte din producători nu sunt pregătiţi să realizeze aceste certificări şi vor fi nevoiţi să apeleze la firme specializate, costurile variind între 3.000 şi 4.000 de euro. În acest sens, există ameninţarea apariţiei pe piaţă a unor produse necertificate“, a menţionat Petrescu.