Cele 14.076 vehicule destinate transportului de marfă comercializate anul trecut în România corespund unei scăderi cu 7,4% față de volumul atins în 2011. Pe segmente, cel mai drastic recul a fost înregistrat în zona vehiculelor între 6 și 18 tone, în timp ce singura creștere a fost înregistrată de comercialele între 3,5 și 6 tone.
Din nefericire, tendința descendentă se păstrează și în domeniul producției și al exportului. Dacă vânzările au scăzut din cauza reducerii cheltuielilor de către companiile de transport sau chiar a ieșirii de pe piață a unora dintre acestea, reculul producției și al exporturilor a fost cauzat de cu totul alte motive. Unul dintre acestea a fost ieșirea din producție a modelului Transit Connect, asamblat la uzina Ford din Craiova. Un altul este cererea tot mai scăzută de vehicule Roman. Dacă în anii trecuți producătorul din Brașov a beneficiat de contracte cu armata americană pentru vehicule necesare operațiunilor din Irak sau Afganistan, în 2012 acestea au dispărut. Din nefericire, chiar și producția Dacia a avut de suferit, atât din cauza condițiilor de pe piețele externe, cât și din cauza apariției unor noi produse aparținând aceleiași mărci (Dokker) asamblate în Maroc. Din aceste motive, anul trecut au fost produse la Mioveni doar 7.545 de unități Logan VAN și 3.642 de unități PickUp. Majoritatea au fost exportate.
Anul 2013 a început promițător pentru comerțul cu vehicule comerciale. În ianuarie au fost vândute 705 astfel de mașini, cu 14% mai multe decât în aceeași lună din 2012. În același timp însă, producția internă a scăzut cu 99,9%, până la doar 1.181 de unități, dintre care 653 au fost Logan VAN și 527 Logan PickUp. Exportul vehiculelor comerciale ale companiei a fost de 1.166 de unități. Roman a asamblat în ianuarie doar un vehicul. Din nefericire, față de anii anteriori, cel mai vândut vehicul comercial a fost în ianuarie unul importat. Modelul Dacia Dokker a fost liderul pieței cu 88 de unități. Acesta a fost urmat de Citroën Jumper și Fiat Ducato.