Anul trecut piața vehiculelor pentru transport și-a reluat declinul. Creșterea din ianuarie 2013 a dat puţine speranțe comercianților, însă măsurile luate de Guvern pot schimba radical situația.
Cele 14.076 vehicule destinate transportului de marfă comercializate anul trecut în România corespund unei scăderi cu 7,4% față de volumul atins în 2011. Pe segmente, cel mai drastic recul a fost înregistrat în zona vehiculelor între 6 și 18 tone, în timp ce singura creștere a fost înregistrată de comercialele între 3,5 și 6 tone.
Anul 2013 a început promițător pentru comerțul cu vehicule comerciale. În ianuarie au fost vândute 705 astfel de mașini, cu 14% mai multe decât în aceeași lună din 2012. În același timp însă, producția internă a scăzut cu 99,9%, până la doar 1.181 de unități, dintre care 653 au fost Logan VAN și 527 Logan PickUp. Exportul vehiculelor comerciale ale companiei a fost de 1.166 de unități. Roman a asamblat în ianuarie doar un vehicul. Din nefericire, față de anii anteriori, cel mai vândut vehicul comercial a fost în ianuarie unul importat. Modelul Dacia Dokker a fost liderul pieței cu 88 de unități. Acesta a fost urmat de Citroën Jumper și Fiat Ducato.