Piaţa internă a vinului, care reprezintă valoare vânzărilor vinului produs în România, va scădea în acest an cu 13%, până la aproximativ 350 milioane euro, a declarat directorul general al Patronatului Vinului şi Viei din România, Ovidiu Gheorghe. Dacă în anul 2008, piaţa vinului a fost de aproximativ 450 milioane euro, aceasta a scăzut la 400 milioane euro anul trecut, iar trendul descendent se menţine şi pentru acest an, când nu va depăşi 350 milioane euro. "Scăderea d
Piaţa internă a vinului, care reprezintă valoare vânzărilor vinului produs în România, va scădea în acest an cu 13%, până la aproximativ 350 milioane euro, a declarat directorul general al Patronatului Vinului şi Viei din România, Ovidiu Gheorghe.
Dacă în anul 2008, piaţa vinului a fost de aproximativ 450 milioane euro, aceasta a scăzut la 400 milioane euro anul trecut, iar trendul descendent se menţine şi pentru acest an, când nu va depăşi 350 milioane euro.
„Scăderea din acest an se explică prin reducerea puterii de cumpărare a populaţiei. Multe persoane şi-au scos din buget cumpărarea de vin”, a spus Gheorghe.
El a adăugat că scăderile au fost înregistrate pentru vinurile cu preţuri mari, pentru că la segmentele ieftin şi mediu s-au înregistrat creşteri.
Totodată, producţia de vin va scădea de la 6,3 milioane hectolitri în 2009, la 5 – 5,3 milioane hectolitri în acest an. „Este un an în care costul de producţie a vinului este mai ridicat, pentru că, din cauza climei nefavorabile, a crescut numărul tratamentelor fitosanitare”, a mai spus Gheorghe.