Dinamica pietei vopselelor decorative se inscrie pe trendul ascendent destul de sustinut al pietei constructiilor. Aderarea Romaniei la Uniunea Europeana va impune noi standarde de calitate a produselor si noi reglementari in ceea ce priveste procesul de fabricatie.



Structura pietei locale este relativ similara cu cea a altor piete europene, ceea ce difera fiind, pe de o parte, ponderea mai mare a emailurilor acrilice, in detrimentul celor alchidice, iar pe de alta parte, cantitatile ce revin pe cap de locuitor, mult mai mici in cazul Romaniei.

In prezent, nu exista informatii certe cu privire la valoarea reala a pietei de vopsele decorative. Inca nu s-a realizat un studiu amplu, extrem de riguros, care sa acopere atat mediul urban, cat si cel rural, studiu la care sa se poata raporta cei din industria de profil, astfel ca cei mai multi fac referiri la propriile cercetari.

“Exista o estimare, necertificata oficial, de 150 de milioane de euro, insa trebuie avut in vedere faptul ca exista o serie de produse, cum ar fi vopselele pulberi, care nu au fost luate in calcul”, precizeaza Marga Alexe, director marketing la Fabryo Corporation. “In plus, la o piata atat de dinamica, studiile trebuie permanent innoite, pentru a fi siguri ca reflecta realitatea. Anul acesta au avut loc rebranding-uri, achizitii, parteneriate cu fonduri de investitii, lansari de noi produse, care mai mult ca sigur ca au influentat sau vor influenta ierarhia pe piata”, adauga Marga Alexe.
Reprezentanta Fabryo mentioneaza ca piata este inca sensibila la pret, insa segmentul de produse premium este in crestere, iar obisnuintele de consum incep sa se schimbe. Daca in trecut eram obisnuiti cu gri, alb si bej, astazi romanilor nu le mai este asa teama de culoare, nuante precum portocaliu, verde si lila fiind in topul preferintelor.

A crescut, de asemenea, si interesul pentru efectele speciale, respectiv pentru decorari deosebite, iesite din tipar, ale peretilor, rezultatul tinand, in mare masura, de maiestria si imaginatia celui care aplica vopseaua.

Ivan Sokolov, director general executiv la Policolor, considera ca dinamica pietei de vopsele si materiale de constructii din Romania este raportata la puterea de cumparare a publicului si, evident, la dezvoltarea economiei in ansamblu.

“Daca ne referim la segmentul de produse “Do It Yourself”, in acest moment putem vorbi de patru mari producatori care isi impart cea mai mare parte a pietei. Exista o concurenta acerba pe toate nivelurile, atat pe cel al produselor ieftine, cat si pe al celor medii sau scumpe, Policolor fiind foarte bine situat pe toate segmentele. Din punctul de vedere al cererii, in ultima perioada s-a constatat ca oamenii sunt din ce in ce mai interesati de branduri, nemaifiind atrasi doar de preturile mici afisate in dreptul anumitor produse”, afirma Ivan Sokolov.

Dat fiind nivelul de consum mult mai scazut fata de cel din alte state din Europa, piata este departe de a fi saturata, astfel ca ne putem astepta in urmatorii cativa ani la rate de crestere de peste 10%, este de parere Gabriel Enache, marketing manager la D