1. Pe scurt: ce vă propuneți în 2023?
Ne propunem multe și avem energia și entuziasmul să le bifăm pe toate. Planurile noastre pentru acest an pot fi rezumate în 3 cuvinte: inovație, mobilitate și comunitate. Le iau pe rând.
Inovație. În 2023 vom investi în dezvoltarea hub-ului nostru de producție care va fi dotat cu cele mai performante tehnologii din domeniu. Acest upgrade ne va permite să ducem la următorul nivel proiectele noastre made to order și va deschide noi linii de business axate pe dezvoltarea unor colecții exclusive, în ediție limitată. Tehnologia ne oferă posibilitatea să ne jucăm cu limitele pe care le ai, de obicei, în lucrul cu piatra.
De ce mobilitate? Pentru că ne dorim mai multă flexibilitate și vrem ca piatra naturală să ajungă la cât mai mulți oameni, nu doar la cei care ne vizitează showroomul. În 2023, lansăm un nou concept – o serie de pop-up showrooms modulare care pot transforma povestea PIATRAONLINE într-o experiență 360 în diferite orașe din țară. Pe scurt, replicăm showroomul din București, la scară mai mică, în locații strategice din România. Noul concept pop-up e, de fapt, un showroom pe care îl împachetezi frumos și îl iei cu tine oriunde.
Și, nu în ultimul rând, comunitate. Pe parcursul acestui an, continuăm să investim în comunitatea ArhiKit, un grup de profesioniști din design, arhitectură și domenii conexe care, pentru noi, joacă și rol de canal B2B. Dar vorbim, bineînțeles, de un canal B2B atipic, în care ambii parteneri pot genera idei și oportunități de business. E un “two way street” productiv, pe care plănuim să îl cultivăm cu grijă și în perioada următoare.
2. Inovație într-o industrie aparent rece: rolul tehnologiei în lucrul cu materialele aparent de neșlefuit?
Piatra a fost prelucrată încă din cele mai vechi timpuri, dar noi nu suntem o companie clasică de piatră. Știm că putem inova, chiar și într-un domeniu în care, aparent, s-a făcut deja totul. Aici intervine rolul tehnologiei. Noile dotări ale hub-ului de producție ne deschid o serie de oportunități noi. În primul rând, le putem oferi designerilor și arhitecților cu care lucrăm libertatea de a propune clienților lor cele mai ambițioase și curajoase idei. În al doilea rând, putem crea o paletă largă de finisaje și texturi, fără să diversificăm tipurile de piatră naturală din portofoliu. Prin tratamentele pe care le aplicăm suprafeței pietrei, reușim să schimbăm înfățișarea materialului, să dăm un refresh modelelor clasice și, astfel, să accelerăm vânzarea stocurilor existente. În al treilea rând, noile tehnologii ne permit să creăm o nouă linie de business, aceea a colecțiilor de obiecte din piatră, în serie limitată, în colaborare cu designeri locali.
3. Ce înseamnă mobilitate în lucrul cu piatra naturală?
Showroomul nostru din București este un spațiu care a evoluat de-a lungul timpului pentru a servi drept galerie de inspirație și spațiu de lucru pentru schițarea și finisarea proiectelor de amenajare, dar și ca punct de întâlnire pentru comunitatea de designeri și arhitecți și spațiu de learning pentru tânăra generație de creativi.
În mod clar, pentru beneficiarul final, showroomul este locul în care vede produsele, găsește răspunsuri la întrebări tehnice și idei pentru proiectul său. Ne dorim să oferim o experiență similară și clienților care nu pot ajunge în București să vadă “live” cum piatra naturală poate transforma spațiile. Așa că, rămâneți aproape căci pregătim o frumoasă experiență în deplasare.
4. Comunitate cu circuit închis: povestește-ne despre ArhiKit și întâlnirile dedicate designerilor și arhitecților.
ArhiKit este o comunitate B2B care reunește în jur de 800 de arhitecți și designeri și care generează proiecte de design, inițiative educative și oportunități de business în industrie. O comunitate adusă împreună de noi, pentru că ne-am dat seama câte colaborări frumoase se pot naște atunci când talentul întâlnește oportunitatea. În 2023 continuăm să creștem această comunitate prin private networking dinners, ateliere și workshop-uri dedicate atât profesioniștilor, cât și tinerilor creativi aflați la început de drum.
Obiectivul nostru este să atragem din ce în ce mai mulți profesioniști în comunitate, dar și să consolidăm parteneriatele create. În 2023, avem în plan lansarea unor colecții de obiecte în ediție limitată, create în colaborare cu designeri și arhitecți locali, dar și o serie de noi evenimente de learning și dezvoltare, în colaborare cu profesioniști din România și din afara țării.
5. Următoarea oprire: unde vă propuneți să ajungeți la finalul lui 2023?
Cred că, pentru noi, 2023 este despre eliminarea granițelor. Fie că vorbim despre upgrade-ul tehnologic, despre extinderea parteneriatelor creative sau despre regândirea ideii de showroom, ne propunem ca finalul lui 2023 să ne găsească și mai deschiși la inovație.
În plus, ne propunem să mergem mai departe, la propriu. Mai exact, avem în plan să ne extindem flota logistică pentru a acoperi noi piețe. În acest moment, acoperim cu succes Grecia, Bulgaria și Turcia, iar în 2023 vom scala acest know-how pentru a include și alte zone de interes din Europa. Un sistem logistic puternic amplifică stabilitatea, predictibilitatea și viteza de reacție, oferind mult mai mult control asupra livrărilor.
Cum spuneam: mai puține granițe, mai multă deschidere către nou.
Interviu în exclusivitate cu Mariana-Brădescu Constantinescu, Managing Partener.