Vânzările de băuturi răcoritoare neacidulate au depăşit 300 milioane de lei în primul semestru din acest an Cum toţi consumatorii se orientează spre produse de calitate superioară, sănătoase şi naturale, băuturile necarbonatate sunt cele care au umplut anul acesta rafturile magazinelor şi buzunarele companiilor, mai mult ca niciodată. De la sifon şi Brifcor, la apă plată şi nectar. Pe măsură ce veniturile cresc, gusturile se rafinează şi produsele consumate
Vânzările de băuturi răcoritoare neacidulate au depăşit 300 milioane de lei în primul semestru din acest an
Cum toţi consumatorii se orientează spre produse de calitate superioară, sănătoase şi naturale, băuturile necarbonatate sunt cele care au umplut anul acesta rafturile magazinelor şi buzunarele companiilor, mai mult ca niciodată.
Consumatorii se lasă ispitiţi de aromele exotice
În ceea ce priveşte aromele, gusturile sunt destul de diversificate, iar consumatorii, dornici să încerce băuturi noi. „Parmalat răspunde acestor tendinţe, noi fiind primii care am lansat pe piaţa din România sortimente precum Lemon-Lime, Rodie de Persia şi Portocale Roşii de Sicilia“, spun reprezentanţii companiei. „Acestea s-au impus indiscutabil pe piaţă încă de la momentul lansării“.
Cristina Bîcîilă, Public Affairs and Communication Coordinator la Coca-Cola România, spune că fiecare produs răspunde unor gusturi, preferinţe şi stiluri de viaţă diferite, în continuă evoluţie. „În acest context, trebuie în permanenţă fructificată oportunitatea de a oferi consumatorilor produse noi, care să le satisfacă gusturile“. Din acest motiv, anul acesta au fost mai multe schimbări, chiar de la început. În plus, niciun producător nu domină întreaga piaţă, chiar dacă are produse pentru fiecare segment. Astfel, Coca-Cola este lider la ştill drinks cu brandul Cappy. De remarcat aici faptul că primii cinci producători deţin peste 90% din piaţă. Tymbark este lider la nectaruri, cu Tedi, iar Pfanner, marcă importată de Cyrom, la sucuri naturale.
Citând ultimele date Nielsen, reprezentanţii Parmalat spun că, în primele două luni ale acestei veri, piaţa băuturilor răcoritoare necarbonatate a înregistrat o creştere în volum de aproximativ 48%; comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările de sucuri naturale au crescut cu 14,5%, de nectaruri, cu 22,4%, iar de still drinks, cu 56,8%. Cu toate acestea, se consideră că sezonul sucurilor naturale începe toamna, după ce în vară au predominat vânzările de apă plată şi still drinks.
Invazie de inovaţii
Tendinţele de pe piaţa băuturilor răcoritoare plate, spune Mădălin Simion, Brand Manager la Biborţeni, vor fi aceleaşi cu cele din UE de acum 2-3 ani:
• „mixuri“ (combinaţii de sucuri de fructe obişnuite sau mai puţin obişnuite),
• ingrediente funcţionale (sucuri de fructe care conţin diverse ingrediente de care organismul duce lipsă – minerale, fibre etc.),
• aşa numitele „smoothies“ (sucuri cu bucăţi de fruct şi iaurt sau lapte), toate ambalate fără conservanţi şi fără coloranţi în ambalaje din ce în ce mai inovative şi mai nonconformiste.