Renault SA, cel de-al doilea mare constructor auto din Franţa, a afişat o pierdere netă de 2,712 miliarde de euro în primul semestru al anului şi a avut o cotă de 3,7% pe piaţa mondială. Grupul Renaul a realizat în prima jumătate din 2009 o cifră de afaceri de 15,991 miliarde de euro, mai puţin cu 23,7% (21,5 % excluzând efectele cursului de schimb) faţă de nivelul înregistrat în primul semestru 2008. Jumătate din scăderea cifrei de afaceri (-11,6 puncte) este consecin
Renault SA, cel de-al doilea mare constructor auto din Franţa, a afişat o pierdere netă de 2,712 miliarde de euro în primul semestru al anului şi a avut o cotă de 3,7% pe piaţa mondială.
Grupul Renaul a realizat în prima jumătate din 2009 o cifră de afaceri de 15,991 miliarde de euro, mai puţin cu 23,7% (21,5 % excluzând efectele cursului de schimb) faţă de nivelul înregistrat în primul semestru 2008.
Jumătate din scăderea cifrei de afaceri (-11,6 puncte) este consecinţa diminuării activităţii din Regiunea Europa, şi aceasta în pofida programelor de stimulare a pieţelor auto puse în aplicare de diferitele guverne. Contribuţia Regiunii Europa a fost deasemenea afectată de efectele cursului de schimb în raport cu Euro ale anumitor valute, cum ar fi Lira Sterlină sau Zlotul polonez.
Activitatea în afara Europei a contribuit cu 6,8 % la scăderea cifrei de afaceri, efectul de volum negativ fiind agravat de efectele cursului de schimb în raport cu Euro ale unor monede precum Won-ul coreean, Real-ul brazilian, Rubla rusească şi Leul românesc.
Ghosn: Renault rezistă
Marja operaţională a Grupului este negativă şi se ridică la -620 milioane de euro, adică -3,98 % din cifra de afaceri, faţă de 865 milioane de euro şi 4,1 % din cifra de afaceri în primul semestru 2008.
Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare au scăzut cu 25 % faţă de primul semestru 2007, în avans faţă de obiectivul de scădere cu 15 % prevăzut iniţial pentru perioada 2007-2009. Ca urmare a acestei performanţe, obiectivul a fost revizuit şi este în prezent de -20 %. Investiţiile corporale au scăzut cu 10 % faţă de primul semestru 2007. Stocurile de vehicule au fost reduse cu 891 milioane de euro faţă de sfârşitul anului 2008.
„Încă din iulie 2008 am anticipat criza şi am luat primele decizii necesare pentru a pregăti traversarea acesteia. Astăzi, Renault rezistă, după cum o demonstrează faptul că avem o marjă brută de autofinanţare pozitivă (un free cash-flow pozitiv). Construim deja viitorul Grupului Renault post-criză, pregătind comercializarea în masă a vehiculelor cu emisii zero începând cu 2011, extinderea gamei Entry, consolidarea prezenţei noastre în ţările emergente, accelerarea şi aprofundarea sinergiilor cu Nissan”, a declarat Carlos Ghosn, Preşedinte – Director General al Renault.
Previziuni mai optimiste pentru întreaga piaţă
Punerea în practică a mijloacelor de stimulare fiscală a avut deja efecte favorabile asupra pieţelor auto şi asupra activităţii Grupului Renault în primul semestru. Ca urmare a acestui fapt, Grupul Renault şi-a revizuit previziunile privind evoluţia pieţei auto mondiale în 2009 la peste 57 milioane de unităţi, ceea ce reprezintă o scădere de 12 % faţă de 2008. Anterior, Grupul Renault anticipa o scădere de 15 %. În cazul pieţei europene, după o scădere de 13,7 % în primul semestru, situaţia ar urma să se amelioreze în semestrul al doilea, pentru ca pe ansamblul anului 2009 să se înregistreze un recul de -8 %.
În acest context, Grupul îşi reconfirmă obiectivele anunţate la începutul anului pentru 2009 : o marjă brută de autofinanţare pozitivă şi o cotă de piaţă în creştere.
SURSA: Renault
DETALII:
Citeşte şi Vânzările Renault au scăzut cu 16,5% în primul semestru