Grupul hotelier francez Accor, prezent şi pe piaţa din România, a anunţat miercuri că anul trecut a înregistrat o pierdere netă de aproape două miliarde de euro iar activitatea sa a scăzut cu 60% din cauza crizei sanitare care a condus la închiderea sau funcţionarea la ralanti a hotelurilor sale, transmite AFP, conform Agerpres.
Accor, proprietarul unor mărci precum Ibis, Sofitel, Novotel, Mercure sau Pullman, a precizat că cifra sa de afaceri a scăzut până la 1,61 miliarde de euro iar pe ansamblul anului trecut a înregistrat pierderi de 1,98 miliarde de euro, mai mult decât decât prognozau analiştii de la Factset şi Bloomberg, care estimau pierderi de 1,85 respectiv 1,26 miliarde de euro.
Grupul hotelier speră la o relansare în 2021
De asemenea, veniturile pe cameră disponibilă (RevPAR), un indicator de referinţă în industria hotelieră, a scăzut cu 62% anul trecut, şi chiar cu 88,2% în al doilea trimestru, din cauza pandemiei de Covid-19.
„Această scădere fără precedent se explică prin degradarea globală a mediului, marcată de măsuri de carantină şi închiderea frontierelor, care au restrâns deplasările persoanelor”, a comentat grupul francez.
După criza fără precedent prin care a trecut industria hotelieră mondială în 2020, Accor speră să beneficieze de o relansare în acest an, „în condiţiile în care vaccinarea permite o revenire graduală a turismului, stimulată în special de clientela de loisir”, a declarat directorul general de la Accor, Sébastien Bazin.
În pofida crizei, Accor a reuşit să deschidă 205 hoteluri în 2020 şi dispune de un portofoliu de 5.139 de hoteluri în 110 ţări, iar 82% din aceste hoteluri erau deschise la finele lunii decembrie.
În România, Accor operează o reţea de 12 hoteluri cu aproximativ 1.641 de camere în Bucureşti, Sibiu, Constanţa şi Arad, iar planurile de dezvoltare ale grupului în România includ alte 11 noi hoteluri până în 2022 care vor adăuga 1.510 camere noi în portofoliul Accor.