Rompetrol Rafinare a finalizat trimestrul trei al acestui an cu o cifră de afaceri de 953 milioane de dolari și un rezultat operațional (EBITDA) de 18 milioane de dolari, în creștere față de un nivel de aproximativ patru milioane dolari înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.
Compania nu a reușit să revină pe plus, deși pierderile nete s-au diminuat cu 50% față de septembrie 2009, la 20,5 milioane de dolari.
„Pe fondul opririi programate a rafinariei Petromidia și implicit a scăderii cu 13% a cantităților totale de materii prime procesate, până la un nivel de peste 900.000 de tone, vânzările totale de carburanți ale segmentului de rafinare în trimestrul trei s-au ridicat la 640.000 de tone. Dintre acestea, livrările pe plan intern au scăzut cu 5% și cu 16% pe piața externă”, spun reprezentanții companiei.
Rompetrol Rafinare și Rompetrol Petrochemicals și-au întrerupt din 20 septembrie activitatea de profil pentru realizarea lucrărilor aferente reviziei generale programate (lucrări de întreținere la 600 de utilaje și 2.000 de conducte și ulterior reautorizarea acestora, integrarea a peste 400 de noi echipamente și dispozitive).
Segmentul de distribuție, format din companiile Rompetrol Downstream, Rom Oil, Rompetrol Logistics și Rompetrol Gas, a obținut în perioada iulie – septembrie o creștere cu 7% a profitului operațional (EBITDA), de la 17,1 milioane de dolari în septembrie 2009 la 18,4 milioane de dolari. Profitul net a fost de 7,4 milioane de dolari, cu 1,3 milioane peste nivelul anului trecut.
„Rezultatele pozitive înregistrate pe acest segment au fost susținute de optimizarea și reducerea costurilor de transport și comercializare a carburanților Rompetrol, dar și de extinderea cu 7% a rețelei proprii de distribuție carburanți”, arată reprezentanții companiei. Astfel, la sfârșitul lunii septembrie 2010, Rompetrol Downstream opera un număr de 797 puncte de distribuție (131 stații proprii, 152 stații Partener Rompetrol, 161 stații Rompetrol Expres și 353 de stații interne), la care se adaugă și 258 de stații de distribuție GPL-ul auto și peste 6.000 de puncte de vânzare butelii.