Compania canadiană Research in Motion (RIM), producătorul telefoanelor mobile BlackBerry, a înregistrat pierderi de 235 milioane de dolari, sau 45 cenţi pe acţiune, în trimestrul trei din 2012, faţă de un profit de 419 milioane de dolari sau 80 de cenţi pe acţiune, în urmă cu un an.
Veniturile RIM au ajuns la 2,9 miliarde de dolari.
Analiştii se aşteptau la o pierdere de 47 de cenţi pe acţiune, la venituri de 2,49 miliarde de dolari.
Research in Motion a vândut în perioada iulie-septembrie 2012 aproximativ 7,4 milioane de telefoane mobile inteligente BlackBerry, în scădere faţă de 10,6 milioane în perioada similară din 2011. Unii analişti se aşteptau la vânzări de doar 6,4 milioane telefoane, în timp ce compania se pregăteşte să lanseze mult întârziatele modele noi BlackBerry, de succesul căruia depinde supravieţuirea companiei.
Thorsten Heins, directorul general al companiei, a declarat că modelul BlackBerry 10 încă este în grafic spre a fi lansat în primul trimestru din 2013, la şapte luni după ce rivala Apple a venit cu iPhone 5. Şeful RIM a recunoscut că firmele concurente (Apple Inc. şi Samsung) au adus pe piaţă produse solide dar a afirmat că noul BlackBerry 10 "va ridica sistemul de operare la un nivel cu totul nou".
Thorsten Heins i-a surprins pe analişti când a anunţat că numărul abonaţilor RIM a ajuns la 80 de milioane, de la 78 milioane în iulie. În trimestrul al treilea al anului trecut cota de piaţă a RIM pe segmentul smartphone a coborât la 11% de la 15% în trimestrul al treilea al anului 2010, pe fondul pierderii clienţilor în favoarea telefoanelor iPhone şi al telefoanelor care utilizează sistemul software Android, cum sunt telefoanele Galaxy produse de Samsung Electronics.
Sursa: Agerpres