Conform proiectului lansat în dezbatere pe site-ul ministerului, veniturile totale ale companiei sunt prevăzute la 1,149 miliarde lei, iar cheltuielile la 1,356 miliarde lei. În bugetul aprobat, veniturile totalizau 1,24 miliarde lei, iar cheltuielile 1,281 miliarde lei.

Cheltuielile de natură salarială sunt estimate la 142 milioane lei (nivel similar cu cel din bugetul aprobat). Numărul de salariaţi preconizat la finele anului este de 1.903 persoane (2.067 anterior), iar câştigul mediu net lunar pe salariat, determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, se ridică la 6.529,44 lei (5.979,25 lei anterior).

Pentru investiţii, proiectul prevede o sumă de 262,198 milioane lei, faţă de 267,795 milioane lei în bugetul aprobat.

Creanţele restante sunt estimate la 2,99 milioane lei.

Fostul ministrul al Transporturilor Răzvan Cuc declara, la începutul lunii noiembrie, că noile aeronave Boeing 737 achiziţionate de TAROM anul acesta şi intrate în operare în luna iunie au generat deja un profit de aproape 1,1 milioane de dolari, iar deciziile comerciale luate în ultimul timp au generat o majorare progresivă a numărului de pasageri transportaţi lunar până la un plus de 4% în august 2017 faţă de august 2016.

‘La începutul anului, am achiziţionat două aeronave Boeing 737 Seria 800 New Generation, cu o configuraţie de 189 de locuri. Aeronavele au fost preluate în leasing operaţional pentru o perioadă de 10 ani. ‘Sarmizegetusa’ şi ‘Marea Unire’ sunt deja în uz. Acestea au intrat în operare în luna iunie şi au generat deja un profit de circa 1,1 milioane de dolari. Cu un consum redus de combustibil şi costuri de întreţinere reduse, cele două noi aeronave vor acoperi în timp pierderile cauzate de deciziile comerciale anterioare, cum ar fi scoaterea din uz a celor două Airbus-uri A310, fără a le înlocui imediat. Deciziile comerciale din acest an au generat o majorare progresivă a numărului de pasageri transportaţi lunar până la un plus de 4% în august 2017, faţă de august 2016. Acest rezultat nu este suficient, dar este un pas spre normalitate’, spunea Cuc, răspunzând acuzaţiilor aduse de către parlamentarii PNL şi USR care au semnat moţiunea simplă intitulată ‘Infrastructura de transport a României sub domnia intereselor PSD. Deziluzie, demagogie şi descurajare’.

 

TAROM a înregistrat anul trecut o pierdere de peste 46,9 milioane lei, în creştere cu 71,2% comparativ cu 2015, conform bilanţului publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice (MFP).

În ceea ce priveşte cifra de afaceri netă, aceasta a scăzut cu 5,6%, la 1,07 miliarde lei, anul trecut. Veniturile s-au diminuat cu 9,6%, la 1,24 miliarde lei. Numărul de salariaţi a scăzut de la 1.880 în 2015, la 1.841 în 2016.

Pe de altă parte, datoriile s-au diminuat cu 5,22%, la 216,8 milioane de lei.

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Începând din luna iunie a anului 2010 este membră a Alianţei SkyTeam, iar din 1993 membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA). AGERPRES