Pierderile de 5.100 miliarde woni vin după ce în 2014 compania sud-coreeană, al doilea mare constructor mondial de nave, a înregistrat un profit net de 33 miliarde woni. De asemenea, anul trecut vânzările Daewoo Shipbuilding au scăzut cu 23% până la 12.970 miliarde woni. 

"Veniturile ar urma să-şi revină în acest an pe măsură ce vor fi construite mai multe nave pentru transportul gazelor. Compania a constituit suficiente provizioane care vor elimina orice incertitudini", a precizat Daewoo Shipbuilding într-un comunicat de presă. 

Preţul petrolului a scăzut cu peste 30% anul trecut, ceea ce a determinat o serie de companii petroliere precum Statoil ASA şi Royal Dutch Shell Plc să-şi reducă cheltuielile iar unii proprietari de platforme offshore au anulat comenzile sau au cerut unele amânări. 

În luna decembrie a anului trecut, guvernul sud-coreean a anunţat că va colabora cu băncile pentru a pune la punct un fond de 1,2 miliarde de dolari pentru a veni în ajutorul constructorilor de nave. La rândul lor, creditorii companiei Daewoo Shipbuilding, în frunte cu banca de stat Korea Development Bank, au promis că vor furniza constructorului naval un ajutor financiar în valoare de 4.200 de miliarde de woni. În schimb, Daewoo Shipbuilding va încerca să reducă costurile şi să vândă unele companii afiliate precum şi clădirea de la Seul în care se află sediul central al companiei, ceea ce ar realiza economii de 1.850 de miliarde de woni. 

În România, şantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI) a raportat pentru 2014 pierderi record de 700 de milioane de lei, un nivel de aproape şapte ori mai mare faţă de 2013. Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA a fost constituită în ianuarie 1997 ca o societate mixtă româno-coreeană, cu un capital social de 103,92 milioane dolari, din care 53 milioane (51% din acţiuni) aparţinând Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. şi 50,92 milioane dolari (49% din acţiuni) aparţinând societăţii Şantierul Naval 2 Mai Mangalia. AGERPRES