Pierderile Coca-Cola HBC, al doilea mare îmbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, s-au atenuat în primul trimestru din 2013, la 15,9 milioane de euro, faţă de 19,1 milioane de euro în perioada similară din 2012, datorită reducerilor de costuri, transmit Market Watch Reuters.
Reducerea cheltuielilor guvernamentale şi şomajul ridicat din Grecia şi Italia, pieţe importante pentru Coca-Cola HBC, au afectat cererea pentru băuturi răcoritoare, eclipsând creşterea robustă din Rusia, cea mai mare piaţă a companiei. Coca-Cola HBC, care îşi reduce costurile şi îşi adaptează preţurile pentru a majora profitul, a anunţat că va continua această politică pentru a face faţă mediului economic dificil din 2013.
Numărul unităţilor vândute a ajuns la 426,7 milioane în perioada ianuarie-martie 2013, în linie cu estimările analiştilor, de 426 milioane de unităţi vândute.
Conducerea companiei a propus un dividend de 0,34 euro pe acţiune pentru 2012.
În octombrie 2012, Coca-Cola Hellenic, cea mai mare companie greacă din punct de vedere a valorii de piaţă, a anunţat că va schimba listarea principală a acţiunilor sale de la bursa de la Atena la bursa de la Londra, prin schimbarea tuturor acţiunilor sale în acţiuni Coca Cola HBC AG, o companie elveţiană, pentru a îmbunătăţi accesul companiei la pieţele internaţionale capital.
Coca-Cola HBC, al doilea mare îmbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, deţine în Romania patru fabrici, la Iaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei, după ce a închis unitatea de producţie de la Oradea, pentru eficientizarea activităţii.
SURSA: Agerpres