iar eu, la randul meu, sa le pot oferi sansa pe care am avut-o si eu“, spune omul de afaceri de 37 de ani. De fapt, Banu se afla la cea de-a doua sa tranzactie importanta. In urma cu cinci ani a surprins mediul de afaceri autohton prin vanzarea producatorului de napolitane Joe IBC catre compania Nestle. Pasul doi a fost infiintarea retelei Artima, vazuta de la bun inceput ca o investitie financiara, un produs complet pentru un investitor strategic care doreste sa intre sau sa se dezvolte in Romania. Florentin Banu spune acum ca a vandut Artima pentru ca isi atinsese obiectivul financiar. „In ceea ce ma priveste, am avut un contract de management asa de strict incat nu puteam face nimic altceva, ceea ce ma deranja enorm. Voiam sa fac si altceva decat Artima. Datorita managerilor buni, afacerea mergea de la sine si nu avea nevoie de mine, dar cu toate acestea fondurile de investitii nu acceptau sa nu fiu CEO sau sa ma apuc si de altceva. Asa ca, de comun acord cu fondurile, am vandut“, explica Banu. Afacerile sale, evaluate de Capital la sapte-opt milioane de dolari in 2004, sunt conduse in mare parte prin Banu Invest. Acum, prioritatea sa este sa puna pe picioare o fabrica de piese auto si electrocasnice. „Mai precis, este vorba de tratamente de suprafata si montaj pentru aceste industrii. Estimez investitii de pana la doua milioane de euro in urmatorii doi ani in aceasta fabrica“, spune Banu. Interpart Automotive, la care detine peste 51% din actiuni, are deja 25 de angajati, cifra care, in urmatorii ani, ar putea ajunge la cateva sute. „Am ales acest sector pentru ca inca mai putem fura locurile de munca din Vest in favoarea noastra, datorita discrepantei foarte mari intre salarii“, adauga timisoreanul. In paralel, Banu va investi in constructia de apartamente de bloc, proiect pentru care va aloca 1,5 milioane de euro in urmatorul an. „Blocurile comuniste sunt dezolante, iar nu toata lumea va putea trai la casa“, explica el. Chiar daca programul sau pare extrem de incarcat, Banu isi va aloca o parte din timp badmintonului. Prin firma Banu Sport detine un complex sportiv in care a investit un milion de euro.
CE A CONSTRUIT BANU
• Infiintata in 2001, Artima Retail Investment Company opereaza 14 supermarketuri in 13 orase din Transilvania si Banat, cu o suprafata totala de peste 15.000 metri patrati. In 2004, compania a atins vanzari de 32 de milioane de euro, la un numar de 770 de angajati. Noul proprietar vizeaza extinderea retelei la peste 50 de unitati pana in 2009.
• Printre cele sase afaceri ale lui Florentin Banu figureaza si clubul „The Note“ din Timisoara. De asemenea, Banu isi va majora participatia la firma Todor Electrics (fosta Linea), profilata pe productia de aparate pentru distributie si comanda electrica.