Destinatia centrului comercial Mario Plaza din zona Caii Dorobantilor din Bucuresti pare a intra in conflict cu magazinele Persia, Alura Interior Design si Etalon, care functioneaza in interiorul complexului. Cutumele romanesti spun ca intr-un astfel de spatiu ar trebui sa functioneze magazine care vand marfuri ce se adreseaza unui public cat mai larg: costume, camasi, pantofi etc. Cele doua magazine se adreseaza unui public restrans: romanii care isi permit sa investeasca sume mari, pentru Roma
Destinatia centrului comercial Mario Plaza din zona Caii Dorobantilor din Bucuresti pare a intra in conflict cu magazinele Persia, Alura Interior Design si Etalon, care functioneaza in interiorul complexului. Cutumele romanesti spun ca intr-un astfel de spatiu ar trebui sa functioneze magazine care vand marfuri ce se adreseaza unui public cat mai larg: costume, camasi, pantofi etc. Cele doua magazine se adreseaza unui public restrans: romanii care isi permit sa investeasca sume mari, pentru Romania, in obiecte mai putin obisnuite publicului, cum sunt cele decorative. In Romania, cele mai gustate stiluri in domeniu sunt Art Nouveau si Art Deco. Casele de licitatie sunt in general pline cand se vand obiecte apartinand acestor doua curente. Insa nou in cazul magazinelor de la Mario Plaza este faptul ca obiectele de aici nu sunt de la inceputul secolului XX, ci produse de curand, conform canoanelor Art Nouveau, in tari vestice. De altfel, aceasta practica este foarte la moda acum in Occident si se pare ca incepe sa prinda bine in Romania. Andrei Popescu, patronul magazinului Esteria, din centrul Bucurestiului, spune ca vanzarile de arta decorativa s-au dublat in ultimii doi ani. „Daca in 2000 am vandut de doar 75.000 de dolari, acum sunt zile in care vindem si de 20.000 de euro. Avem clienti, oameni de afaceri, care isi doteaza in stil vechi birourile, cumparand mobila chiar si de 15.000 de euro”, spune Popescu.
La mare moda este lemnul de nuc, bronzul invechit, covoarele de matase din Iran, Armenia sau Afganistan, dar si canapelele din piele de leu care costa chiar si 8.000 de euro.
Agenda din piele pentru birou, cutitul pentru hartie si suportul din piele pentru reviste, produse de celebra firma italiana Theodor Alexander, costa impreuna la magazinele Alura Interior Design 12 milioane de lei.
Un birou de tip business cu scaun de piele si comoda se vinde cu 2.000 de euro (in jur de 76 milioane de lei). Covoarele iraniene se vand cu minimum 700 de euro, in functie de model si materialul din care sunt tesute. O masa din marmura cu scaune de piele tapitate se vand cu 2.000 de euro.
Caseta din lemn de nuc pictata, in care se pot pastra documente se vinde cu 380 de euro
Obiectele decorative cu mare cautare sunt, in afara de casete si radiourile vechi, gramofonul, fierul de calcat cu carbuni, la un pret de 200-400 euro
Telescop aurit produs in Olanda la inceputul secolului; poate fi cumparat cu 15,4 milioane de lei din magazinul Etalon
Comoda cu sertare, din lemn de nuc si piele, in valoare de 1.023 euro, suport din piele pentru reviste – 6,2 milioane de lei, si doua agende care costa 5,7 mil. Lei
Lampa de alabastru si bronz, fabricata in Italia si vanduta in magazinul Alura Interior Design contra a 1.068 euro
Colivia din lemn de nuc poate fi cumparata din acelasi magazin cu 1.200 de euro
Masa de sah si table fabricata tot din lemn de nuc costa 1.163 de euro
Celebrul covor iranian sau afgan din matase poate fi cumparat de la Alura Interior Design cu 5.500 de euro
Ceas austriac de bronz fabricat la sfarsitul secolului al IX-lea – se vinde in magazinul Etalon cu 294 mil. Lei
Statuetele din bronz produse in Italia sau Olanda au foarte mare cautare. Acestea se vand astfel: copiii – 197 euro, catel – 380 euro