"Această evoluţie va avea la bază în special creşterea consumului, dar şi scăderea TVA la produsele alimentare, care va reprezenta un mare imbold pentru producătorii din aceste industrii. În prezent, jumătate din consumul de pe piaţa de lapte este nefiscalizat, reprezentând ceea ce se vinde în pieţe şi autoconsumul, şi care se va muta o bună parte în piaţa fiscalizată", a explicat directorul general al Lactag.
Acesta susţine că autoconsumul este mare în zona rurală. 'Am fost la bunici, la ţară, şi acolo am dat unui copil un 'Făgăraş'. Nu mâncase niciodată. Ce ar însemna ca şi cei de la ţară să consume jumătate din ceea ce se consumă la oraş? Piaţa ar creşte exponenţial', a spus Adriean Asan.
Directorul general al Lactag consideră că laptele se va ieftini în această vară pe piaţa din România. 'Vom bea un lapte ieftin în această vară. Cel mai ieftin lapte de când suntem noi în afacere, în primul rând pentru că este un excedent pe piaţa de lapte şi se reduce TVA. Totodată, mai există şi invazia produselor din import', a explicat Adriean Asan.
Acesta a menţionat că anul trecut pieţele de carne şi de lapte din România au înregistrat o scădere de câteva procente, din cauza veniturilor reduse ale populaţiei.
Lactag are în prezent 33 de magazine proprii, până la finalul acestui an estimează că va ajunge la 50 de magazine iar până la sfârşitul lui 2016 la 80 de magazine.
Compania a înregistrat anul trecut un profit net de 2,65 milioane lei, în creştere de la 1,05 milioane lei în 2013.AGERPRES