Ocean Beyond Piracy arată că 80% din acest cost total este acoperit de industria maritimă, în timp ce restul este asigurat de guverne.
Din această sumă, circa 2,7 miliarde de dolari au fost cheltuţi în 2011 pe combustibil, pentru a permite vaselor să navigheze la viteze mai mari prin zonele de risc înalt, precizează grupul, care mai avansează de asemenea cifrele de 1,3 milioane de dolari în operaţiuni militare şi de 1,1 miliarde de dolari reprezentând gărzile armate şi echipamentele de securitate.
Oceans Beyond Piracy subliniază pe de altă parte că 635 de milioane de dolari au fost oferiţi pentru asigurări, între 486 şi 680 de milioane pentru a redirecţiona navele de-a lungul coastei vestice a Indiei şi 195 de milioane pentru a remunera munca suplimentară şi pericolul asumate de marinari.
Răscumpărarea medie plătită piraţilor a crescut de la 4 milioane de dolari în 2010 la 5 milioane în 2011, însă valoarea totală a răscumpărărilor s-a ridicat în 2011 la 160 de milioane, echivalentul a 2% din costul total al pirateriei în Somalia, notează Ocean Beyond Piracy.
Conform centrului IBM Piracy Reporting cu sediul la Londra, piraţii care operează în Somalia – ţară fără un adevărat guvern central de decenii – au desfăşurat 237 de atacuri în 2011, ceea ce reprezintă mai mult de jumătate din acţiunile de piraterie în lume.
Sursa: Agerpres