Un studiu de piaţă independent efectuat în Marea Britanie de firma Ipso Mori arată că oamenii care au obiceiul să descarce muzică de pe Internet ilegal sunt cei care cumpără cele mai mulle CD-uri şi DVD-uri originale cu muzica lor preferată.

Concluziile studiului, publicat luni, rată că cineva care downloadează muzică de pe Internet cheltuie în medie 77 de lire sterline pe produse muzicale originale pe an, în timp ce aceia care nu descarcă de pe net cheltuie doar 33 de lire pe an. S-au făcut multe studii în urma dezbaterilor din jurul Pachetului Telecom, care permite acum statelor membre să deconecteze utilizatorii de la Internet fără hotărâre judecătorească. Concluzia acestora este că piraţii sunt în general iubitori de muzică, deci sunt cei mai predispuşi să cumpere produse originale, să scrie despre asta, să asculte mai mult radio, să vorbească despre muzică şi să facă, în general, mai multe lucruri pentru pasiunea lor.

Tot aceştia sunt oamenii pe care industria muzicală şi-a pus în ambiţia să-i dea afară de pe net, aşa cum a subliniat Peter Mandelson, Secretarul de stat pe economie din Marea Britanie: oricine este prins de trei ori că downloadează fişiere ilegal va fi automat deconetctat de la Internet.

200 de milioane de lire pagubă

“Normele recente aprobate de guvern nu vor ajuta deloc reabilitarea economică a industriei muzicale, ba dimpotrivă. Politicienii şi reprezentanţii industriei trebuie să recunoască faptul că s-a schimbat însăşi natura consumului de muzică şi publicul cere acum acces mai uşor la preţuri mai mici”, subliniază Peter Bradwell, reprezentantul think-tank-ului Demos, care a comandat studiul efectuat de Ipsos Mori.

Aproximativ şapte milioane de oameni downloadează ilegal muzică de pe Internet iar British Phonographic Industry (BPI) estimează că această practică va aduce pagube industriei de 200 de milioare de lire sterline în 2009. Studiul efectuat pe un eşantion de 1000 de oameni cu vârste cuprinse între 16 şi 50 de ani cu acces la Internet arată că o persoană din 10 descarcă muzică ilegal.

“Oamenii care descarcă sunt cei interesaţi de muzică. Ei folosesc file-sharing ca pe un mecanism de descoperire a noutăţilor. Avem de-aface cu o generaţie de tineri care pur şi simplu nu au conceptul de a plăti pentru muzică, pentru că au ascultat toată viaţa ce au vrut de pe Internet. Ca să-i convingi să cumpere nu trebuie să-i deconectezi de la net, pentru că nu vor face decât să inventeze o nouă soluţie tehnică pentru a asculta gratis. Trebuie să le oferi muzica într-un mod legal, dar cu preţuri pe care să nu le simtă”,  spune Mark Mulligan de la Forrester Research.