Autorităţile reînvie o idee mai veche, pentru care deocamdată a fost doar semnat un contract pentru realizarea studiului de fezabilitate. Când totul va fi gata, vor fi create 5.000 de locuri de muncă şi un important nod rutier şi feroviar în zona Capitalei.
Autorităţile reînvie o idee mai veche, respectiv legarea Aeroportului Otopeni de Autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti printr-o şosea şi o cale ferată. Până acum, planurile au avansat extrem de încet, în cinci ani de zile abia fiind semnat un contract pentru realizarea studiului de fezabilitate. Noul termen promis de autorităţi pentru accesul la acest nod rutier şi feroviar: anul 2023.
Având în vedere că DN1 este sufocat de trafic, iar accesul la Aeroportul “Henri Coandă” este deseori îngreunat, CNAIR îşi doreşte să construiască o legătură rutieră între aeroport şi Autostrada A3. În octombrie 2016, CNAIR anunţa o licitaţie pentru construcţia unui drum expres de 9 km. Pe hârtie, drumul ar fi trebuit să fie deja gata, însă, în bunul stil românesc, lucrările nici măcar nu au început.
Proiectul acesta ar trebui combinat cu cel privind o legătură feroviară, cred cei responsabili. Lângă nodul rutier și feroviar situat în apropierea localității Moara Vlăsiei, va exista și o zonă de depozitare, de unde vor pleca sute de mii de tone de marfă. În uriaşul depozit ar putea lucra circa 5.000 de oameni când lucrările vor fi gata. În acest moment, acolo există doar terenul de 100 de hectare, potrivit stirileprotv.ro.
„Ideal, ar trebui să fie gata până în 2023”, spune Marian Petrache, preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov. Proiectul încă nu are finanțare, însă autorităţile speră să atragă cei 150 milioane de euro necesari din fonduri europene.