Ford pregătește marea lovitură în România. Se vor crea 700 de locuri de muncă, în București. Este vorba de o investiţie surpriză a americanilor. Ford Europa vrea să aducă în România un centru de servicii. Activitatea ar putea debuta în al doilea trimestru al lui 2022.
Acum, grupul auto evaluează clădirile de birouri unde vor să închirieze 6.000 de metri pătraţi. Ford Europa vrea să aducă la Bucureşti un centru de servicii şi va închiria pentru început 6.000 mp de birouri, pentru ca această suprafaţă să crească ulterior pe măsură ce acesta se va dezvolta, potrivit datelor din piaţa imobiliară, scrie Ziarul Financiar.
Ce proiecte are în vedere Ford
Printre proiectele luate în calcul de Ford Europa ar fi One Cotroceni Park, cel mai nou proiect office din zona de centru-vest, construit de One United în zona Răzoare, AFI Park de lângă mallul AFI Cotroceni şi U Center de la Tineretului. Ford România nu a oferit niciun comentariu pe această temă. Deschiderea unui centru de servicii ar reprezenta cea mai nouă investiţie a Ford în România, după cele din uzina de la Craiova.
Activitatea viitorului birou ar trebui să înceapă în al doilea trimestru din 2022. Cel mai recent birou de servicii al Ford a fost deschis în 2018 la Budapesta, cel mai mare centru administrativ al Ford Europa care lucrează cu diviziile europene ale Ford şi care are peste 700 de angajaţi.
Ce se întâmplă în acest moment pe piața auto
În acest moment, producătorii auto mondiali intenționează să cheltuiască peste 500 de miliarde de dolari pe vehicule electrice și baterii până în anul 2030, arată o analiză Reuters. Astfel, se vrea intensificarea investițiilor în vederea îndepărtării clienților de mașini pe combustibili fosili și îndeplinirea țintelor de decarbonizare tot mai ambițioase. VW și producătorii auto germani Daimler AG și BMW AG plănuiesc să cheltuiască în total 185 de miliarde de dolari până în 2030, în timp ce producătorii americani GM și Ford intenționează să cheltuiască aproximativ 60 de miliarde de dolari până în 2025.
Aceste investiții nu includ zecile de miliarde de dolari care ar urma să fie investite în capacitatea de producție suplimentară, de către cele mai mari companii de baterii din lume, multe în cooperare cu partenerii lor, producători auto.
Compania germană Volkswagen, care încă își revine financiar după scandalul Dieselgate, din 2016, continuă să se afle în topul industriei, cu peste 110 miliarde dolari în angajamente de investiții în vehicule electrice și baterii până în 2030. Aceste angajamente, care reprezintă mai mult de 20% din totalul industriei, stau la baza planurilor agresive de lansare ale VW pentru milioane de vehicule electrice în Europa, China și America în următorul deceniu.