Parlamentul European a decis marţi, 14 februarie, că în UE nu vor mai putea fi fabricate maşini dotate cu motoare pe ardere internă din anul 2035. Au fost înregistrate 340 de voturi pentru și 279 împotrivă.

Totuși, decizia este una controversată și va trebui aprobată în aceeaşi formă de Consiliul Uniunii Europene, notează tagesschau.de

În cazul în care nu va fi aprobată în aceeaşi formă, proiectul va trebui modificat.

Parlamentul European nu a ţinut deloc cont de obiecţiile Germaniei

De asemenea, situația a devenit și mai tensionată în contextul în care Parlamentul European nu a ţinut deloc cont de obiecţiile Germaniei.

Amintim că țara a cerut includerea posibilităţii fabricării în continuare a motoarelor cu ardere internă pe bază de biocombustibili, carburanţi sintetici sau hidrogen.

Formaţiunea Uniunea Creştin-Democrată/Uniunea Creştin-Socială (CDU/CSU, centru-dreapta, opoziţie) se opune iniţiativei, iar eurodeputaţii formaţiunii au votat împotriva planului.

De asemenea, Partidul Liber-Democrat (FDP, liberal), membru al coaliţiei care susţine Guvernul social-democratului Olaf Scholz, nu este de acord cu iniţiativa Uniunii Europene.

Politicienii au spus că inițiativa este de-a dreptul absurdă

La rândul său, politicianul Jens Gieseke (CDU) a avertizat asupra riscurilor pentru producţia de autovehicule în Germania şi în Europa, catalogând iniţiativa drept „absurdă”.

„Doar în Germania lucrează 600.000 de oameni în industria motoarelor cu tehnologie de combustie internă, iar locurile lor de muncă sunt expuse riscurilor”, a declarat Jens Gieseke, potrivit sursei menționate.,

Acesta a avertizat că sunt promovate vehiculele electrice astfel încât prima consecinţă constă în mutarea producţiei de baterii în SUA sau Canada.

Eurodeputatul german Jan-Christoph Oetjen (FDP) condamnă ferm concentrarea producţiei pe fabricarea de vehicule electrice, respingându-se planurile privind utilizarea de combustibili ecologici.

„Cei care se opun producţiei motoarelor cu biocombustibili se tem de inovare şi concurenţă”, a subliniat Jan-Christoph Oetjen.

Guvernul landului Bavaria spune că UE vrea să reducă mobilitatea individuală

Guvernul landului Bavaria a lansat un mesaj și mai dur, punctând că „ideologii” din UE adoptă o politică „anti-autoturisme”, pentru reducerea mobilităţii individuale.

Hubert Aiwanger, ministrul Economiei din landul Bavaria, a acuzat Parlamentul European şi Guvernul Olaf Scholz de „politici împotriva autovehiculelor”, mai ales că măsurile Uniunii Europene par să neglijeze acţiunile stricte în industria aeronautică sau maritimă.