Obligație nouă în România. Decizie pentru proprietarii de teren sau locuințe. Vor plăti banii

chei, casa, case, apartament

SURSA FOTO: pixabay.com

Dacă ai datorii către ANAF, vei fi obligat să îți achiți mai întâi aceste obligații înainte de a putea vinde locuința sau terenul. Aceasta este propunerea Ministerului Finanțelor.

Cine dorește să vândă un teren sau imobil este obligat să aibă toate datoriile achitate către ANAF

Orice persoană care vinde un imobil sau un teren va fi obligată să-și achite toate datoriile restante către ANAF, inclusiv taxe și impozite, indiferent dacă acestea sunt legate sau nu de proprietatea vândută.

Motivul acestei măsuri este de a crește veniturile la buget și de a încuraja persoanele care intenționează să vândă proprietăți să își achite datoriile față de ANAF. În prezent, cei care vând o proprietate sunt obligați să plătească doar datoriile către direcțiile locale de taxe.

Conform aceleași modificări, cumpărătorii vor fi obligați să-și achite datoriile, altfel riscă să fie supuși sechestrului sau executării silite de către ANAF.

În 2023, au avut loc aproximativ 634.000 de tranzacții imobiliare. Modificarea Codului Fiscal este acum în dezbatere publică, și urmează să se decidă dacă va fi prezentată Guvernului.

Ministerul Finanțelor a decis implementarea sistemul informatic PatrimVen

Ministerul Finanțelor a decis să implementeze sistemul informatic PatrimVen, conform unui ordin recent, care va obliga toate autoritățile fiscale și centrale să încarce date complete referitoare la veniturile și proprietățile românilor.

Reguli noi pentru proprietarii de locuinţe şi terenuri

Începând cu 1 ianuarie 2025, PatrimVen va deveni esențial pentru transmiterea automată a informațiilor specificate în formularul 401 – Declarație informativă privind proprietățile imobiliare deținute de rezidenții altor state membre ale Uniunii Europene pe teritoriul României, în conformitate cu reglementările Uniunii Europene.

PatrimVen va acționa ca un centru de colectare și integrare a informațiilor provenind de la Ministerul Finanțelor, ANAF, autorități și instituții publice de toate nivelurile, inclusiv de la contribuabili și plătitori.

Aceste informații vor fi accesibile pentru autoritățile și instituțiile publice centrale și locale.

În plus, conform publicației National, în termen de șase luni de la intrarea în vigoare a ordinului, autoritățile fiscale locale vor fi obligate să aloce un număr de identificare fiscală contribuabililor non-rezidenți care au înregistrate clădiri, terenuri sau mijloace de transport în evidențele fiscale.

Ministerul Finanțelor explică faptul că această măsură este destinată facilitării schimbului automat de date între România și celelalte state membre ale Uniunii Europene.