Asociațiile europene ale consumatorilor au depus o plângere împotriva Temu. Platforma de comerț online este acuzată de manipularea utilizatorilor și încălcarea mai multor prevederi ale regulamentului UE privind comerțul online.

Temu numără peste 75 de milioane de utilizatori lunar în Uniunea Europeană

Platforma este acuzată că utilizează „interfețe înșelătoare” pentru a încuraja consumatorii să cheltuie mai mult.

Amintim că aplicația peste 75 de milioane de utilizatori lunar în Uniunea Europeană, conform AFP.

Monique Goyens, director general al Oficiului European al Consumatorului (BEUC), a scos în evidență mai multe probleme.

De exemplu, spune el, utilizatorii se confruntă cu multe obstacole atunci când doresc să-și închidă contul.

„Consumatorilor li se oferă versiuni diferite, mai scumpe, atunci când au dat click pe un anumit produs și se confruntă cu multe obstacole atunci când doresc să-și închidă contul”, a declarat Monique Goyens, director general al Oficiului European al Consumatorului (BEUC).

Oficiului European al Consumatorului (BEUC) reprezintă 45 de asociații independente pentru protecția consumatorului.

temu
SURSA FOTO: Dreamstime

BEUC a depus o plângere la Comisia Europeană

În acest context, BEUC a depus o plângere împotriva aplicației din China la Comisia Europeană. Simultan, 17 dintre aceste asociații au alertat autoritățile naționale competente, cu excepția României.

De asemenea, BEUC acuză Temu că nu oferă consumatorilor informații esențiale despre vânzătorii produselor și despre conformitatea acestora cu cerințele UE de siguranță.

Un alt aspect criticat este lipsa informațiilor suficiente despre sistemele de recomandare ale Temu. Este criticat și modul în care criteriile utilizate duc la afișarea anumitor produse.

Potrivit sursei menționate, asociația italiană de consumatori Altroconsumo a testat 13 produse cosmetice vândute pe platformă.

Astfel, a descoperit că nouă dintre acestea nu specificau complet lista ingredientelor, încălcând regulamentele UE.

La rândul ei, Federația Germană a Organizațiilor Consumatorilor (VZBV) a acuzat Temu la începutul anului de afișarea recenziilor înșelătoare ale produselor.

Platforma a fost acuzată și de inducerea în eroare a consumatorilor în privința reducerilor de preț. În urma acestor plângeri, Temu a operat modificări ale platformei.

Totuși, acestea sunt aplicabile doar pe piața germană.

Amintim că în februarie a intrat în vigoare pachetul legislativ privind serviciile digitale. Acesta impune noi obligații platformelor online pentru a proteja utilizatorii împotriva conținutului ilegal.

Printre altele, regulamentul interzice interfețele înșelătoare și impune transparență privind algoritmii utilizați pentru a viza utilizatorii de internet.