Peste 570.000 de tranzacţii, în valoare de 43,5 milioane de euro, au fost înregistrate în prima jumătate a acestui an, ceea ce reprezintă o creştere de 68%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor RomCard. Dintre acestea, 500.000 de tranzacţii, în valoare de 40,5 milioane euro, au fost procesate de către GECAD ePayment. Potrivit statisticilor din sistemul ePayment, la nivelul primelor 6 luni ale anului, cea mai mare creştere (ca număr de tranzacţii)
Peste 570.000 de tranzacţii, în valoare de 43,5 milioane de euro, au fost înregistrate în prima jumătate a acestui an, ceea ce reprezintă o creştere de 68%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor RomCard. Dintre acestea, 500.000 de tranzacţii, în valoare de 40,5 milioane euro, au fost procesate de către GECAD ePayment.
Potrivit statisticilor din sistemul ePayment, la nivelul primelor 6 luni ale anului, cea mai mare creştere (ca număr de tranzacţii) faţă de 2008 a înregistrat-o segmentul turismului şi transporturilor, 158%, urmat de sectorul telecomunicaţiilor şi serviciilor, care au crescut cu aproximativ 85%, şi de retail non-IT, cu 67%.
Singurul segment care a înregistrat o scădere uşoară faţă de 2008 a fost sectorul retail cu produse IT, numărul tranzacţiilor fiind în scădere cu 2%, mai ales pe fondul vânzărilor în scădere din trimestrul al doilea al anului.
Internetul, variantă de reducere a costurilor
În ceea ce priveşte evoluţia comerţului electronic cu plata online prin card bancar în primele 6 luni ale anului, apropierea sezonul estival a determinat o încetinire a ritmului de creştere, de la 18% la finalul primului trimestru, la 4% la finalul celui de-al doilea, fenomen de altfel natural pentru această perioadă a anului. Cu toate acestea, vânzările din al doilea trimestru al anului au depăşit volumul înregistrat în primul trimestru cu 34%, ajungând la 25 milioane euro.
„Evoluţia pieţei este una firească, mai ales în contextul economic actual. Comercianţii sunt nevoiţi să scadă costurile, iar una dintre metodele cele mai eficiente este abordarea Internetului ca şi piaţă de desfacere cu cheltuieli mult mai mici de personal, întreţinere, logistică etc. De asemenea, s-au înmulţit ofertele în toate magazinele, indiferent de domeniu, acesta fiind un alt motiv pentru evoluţia atât de bună înregistrată în această primă jumătate de an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2008”, explică Marin Mitroi, Director General RomCard.
SURSA: Gecad ePayment, RomCard