Așa cum era de așteptat, Adrian Sârbu a venit în industria de televiziune cu un concept cu totul nou. Nici măcar nu contează dacă e bun sau rău. Contează că este nou, iar lumea vorbește, dezbate, are opinii despre noua televiziune a lui Adrian Sârbu. Asta pentru că cel care a fost părintele PRO TV știe să creeze controversă, știe să creeze notorietate. În urmă cu 25 de ani, Adrian Sârbu venea în România cu un concept total nou în peisajul media: televiziunea de entertainment. Pentru prima dată, românii se uitau la televizor și pentru altceva în afară de știri.
Plecarea din CME l-a trimis pe Adrian Sârbu la marginea industriei de televiziune, loc în care a stat până ieri, când a lansat Aleph News, un post TV de știri, care vine, din nou, cu un concept nou: social television. Dincolo de concept, omul de televiziune Adrian Sârbu știe un lucru extrem de important: televiziunea se face cu vedete. Shogunul este cel care a inventat noțiunea de vedetă în România și, probabil că 70-80% din ce înseamnă vedete TV în România sunt sau fost pe la PRO TV.
Cea mai proeminentă vedetă TV de știri din România o știm cu toții, pentru că o vedem în fiecare seară la ora 19.00. Este vorba, fără doar și poate, despre Andreea Esca. În ceea ce privește zona de știri TV ea este vedeta și atât. Nu are egal, nu are rival. Pentru zona de știri, Andreea Esca este iconică.
Și Adrian Sârbu știe asta mai bine decât oricine…
Într-o astronomică alăturare de circumstanțe, cum ar zice Woody Allen, Andreea Esca este o foarte bună prietenă cu Adrian Sârbu, despre care a spus de multe ori că este unul dintre cei mai importanți oameni din viața ei. Pe de altă parte, Andreea Esca reprezintă, totodată, și expresia loialității față de postul din Pache. Sigur, este o loialitate pe care CME o plătește destul de scump.
De mai multe ori, Andreea Esca a spus clar și răspicat că nu se pune problema de a pleca de la PRO TV. Motivul?
„Nu m-am gândit niciodată să plec de la Pro TV, pentru că pe piaţa din România nu există ceva mai bun. Atunci de ce m-aş duce la ceva mai slab? Ca să-ţi spun cât se poate de sincer, ăsta-i răspunsul”, a declarat, la un moment dat, Andreea Esca.
Dar dacă Aleph News este ceva mai bun?
În mod sigur nu este o simplă coincidență că Adrian Sârbu își face televiziune de știri. Poate că a venit vremea ca Andreea Esca să nu mai fie „doar” imaginea unui post de televiziune ci să fie chiar televiziunea însăși.
Să ne imaginăm. O eventuală venire a Andreei Esca la Aleph News ar schimba radical industria de televiziune. PRO TV ar pierde cel mai important om al stației, iar Adrian Sârbu ar da marea lovitură.
Sigur, e o simplă speculație, însă la cum arată lucrurile, nu cred că este exclus să o vedem pe Andreea Esca la Aleph News.
Spun asta și dintr-un alt considerent. Cel mai probabil că Sârbu nu are puterea financiară să-i facă Andreei Esca o ofertă pe care CME să nu o poată contracara. Pe de altă parte, Esca este un antreprenor, iar sursele de venit nu se rezumă doar la salariul de la PRO TV, așadar banii nu sunt o problemă și, probabil, nici singurul factor de decizie.
Tocmai de aceea, acum este fix momentul în care Andreea Esca ar putea lua o decizie de suflet.
Acum este momentul în care Shogunul s-a întors să facă din nou revoluție, iar Andreea Esca ar putea fi parte din această revoluție.
Este de urmărit ce se va întâmpla. Repet, Sârbu știe că televiziunea se face cu vedete, iar televiziunii de știri pe care tocmai a lansat-o îi lipsește exact cea mai importantă piesă: Andreea Esca, vedeta știrilor TV, prin excelență.
Ar fi nu doar mutarea anului. Ar fi revoluție în TV.
Valentin Vioreanu,
Redactor șef, capital.ro
În loc de post scriptum, o imagine cât o industrie: