Plimbarile cu trenurile de epoca tind sa devina o moda

Restaurate cu multa grija pentru a le pastra valoarea de patrimoniu, trenurile Regal, Moldovita si Calugareni dispun de saloane luxoase pentru servirea mesei sau pentru relaxare, spatii de dormit, cusete si apartamente cu bai complet mobilate. Piele de Cordoba, furnir din lemn de nuc si trandafir, sticla de Murano, cristal de Boemia, statuete si obiecte decorative din alabastru de Grecia – cu alte cuvinte, rafinament si eleganta ce definesc stilul de epoca. Locomotivele cu abur



Restaurate cu multa grija pentru a le pastra valoarea de patrimoniu, trenurile Regal, Moldovita si Calugareni dispun de saloane luxoase pentru servirea mesei sau pentru relaxare, spatii de dormit, cusete si apartamente cu bai complet mobilate. Piele de Cordoba, furnir din lemn de nuc si trandafir, sticla de Murano, cristal de Boemia, statuete si obiecte decorative din alabastru de Grecia – cu alte cuvinte, rafinament si eleganta ce definesc stilul de epoca.

Locomotivele cu abur si vagoanele ce au purtat prin Europa regi, presedinti de stat si diplomati de seama sunt puse la dispozitia publicului de catre Societatea Feroviara de Turism (SFT). Targetul este reprezentat in general de persoane cu venituri medii si mari, o calatorie dus – intors pe ruta Bucuresti – Snagov, de exemplu, costand aproximativ 7.500 de euro. Astfel, la o capacitate de 150 de turisti, rezulta un pret de 50 de euro/ persoana. In acest tarif este inclusa calatoria propriu-zisa si plata personalului care asigura serviciile pe toata perioada deplasarii.


Pana acum, cei mai importanti clienti au fost companiile multinationale, care au dorit sa marcheze, impreuna cu angajatii si partenerii de afaceri, un moment important din istoria firmei, dar si grupurile de turisti straini si agentiile specializate in organizarea de evenimente.

Traseele turistice oferite de SFT CFR SA sunt disponibile in toate regiunile tarii, itinerariile variind ca durata, de la cateva ore, pana la zile si saptamani. Cele mai solicitate destinatii sunt Snagov, Sinaia, Calimanesti, Sibiu, Brasov, Sighisoara, Rasnov, Targu Mures, Viseu.

Preturile se calculeaza pentru fiecare eveniment in parte, fiind influentat de o multitudine de factori: simpla calatorie de placere, cu sau fara opriri pe parcurs, pentru a face fotografii si pentru a filma trenul in peisaj; conditiile de remorcare (o singura locomotiva sau multipla tractiune); statia de plecare (din Bucuresti, locatie unde sunt remizate vagoanele de epoca si locomotivele, sau din alta localitate, fapt ce impune cheltuieli suplimentare cu deplasarea de la statia de domiciliu); consumul de combustibil necesar deplasarii etc.




“Toate evenimentele pe care le organizam sunt unice, prin farmec si originalitate, neexistand un program si un itinerar prestabilit”, ne spune Mihaela Dumitrascu, director de turism la SFT. “Impreuna cu oaspetii nostri, putem crea evenimente care sa corespunda exigentelor lor, astfel incat fiecare client sa poata beneficia de ceea ce-si doreste. Acest lucru face ca nici o actiune organizata de noi sa nu se repete. Practic, fiecare plimbare cu trenul are specificul si unicitatea ei”, ne asigura Mihaela Dumitrascu.



Un pachet turistic ce se bucura de mare succes este calatoria cu Trenul Regal pe ruta Bucuresti – Snagov, cu plecare din Gara Baneasa si sosire in Complexul Turistic Snagov, unde turistii pot beneficia de servicii de cazare, masa si agrement, inclusiv de locuri de joaca pentru copii. Cei care nu doresc sa-si neglijeze afacerile au la dispozitie sali de conferinta cu dotari moderne. La plecarea din Bucuresti, oaspetii sunt intampinati in salonul oficial din Gara Baneasa de personalul SFT, imbracat in costume de epoca, dupa care se urca in vagoane in acordurile unei fanfare ce interpreteaza marsuri militare.













Vagonul sufragerie al Trenului Regal are o capacitate de 40 de locuri











Salon si bar in Moldovita, tren construit in urma cu 115 ani, in Austria










Calatoria cu un tren de epoca inseamna confort, lux si eleganta




Istoricul Trenului Regal

• La 6 iunie 1864, Alexandru Ioan Cuza inaugura, impreuna cu suita domneasca, un vagon care ajunsese in gara din Constanta in anul 1861, numit generic “salonul sultanului Turciei”.
• Trenul la care a fost atasat acest vagon a ramas in istorie ca “primul tren princiar” ce a circulat pe teritoriul tarii noastre.


• In 1879, Carol I urca pentru prima oara in acest vagon, calatorind de la Cernavoda la Constanta, in cursul aceluiasi an comandand construirea unei noi garnituri de tren.


• Considerat o bijuterie in sine, trenul avea sa deschida sirul calatoriilor de persoane peste Dunare.


• In salonul regal, regele Mihai si regina Elena au servit ultimul dejun inainte de a parasi Romania, in 1948.


• Dupa acest an, a devenit proprietate a statului comunist; cu acest tren au calatorit de-a lungul istoriei Gheorghe Gheorghiu Dej, Nicolae Ceausescu si oaspetii lor: Hrusciov, Jivkov, Honecker, Brejnev, Ford, Kissinger.


• In prezent, acest ultim tren regal se afla in proprietatea Societatii Nationale de Turism si in urma unor lucrari de restaurare a fost reintrodus in circuitul turistic.