Ciucă dă cu cartea în atacurile PSD

Nicolae Ciucă panou publicitar

SURSA FOTO: Inquam Photos / George Călin

PNL justifică campania de promovare a cărții lui Nicolae Ciucă. Într-un comunicat transmis de liberali ei transmit că face parte dintr-o strategie mai largă de comunicare politică și subliniază transparența și legalitatea acesteia.

PNL, explicații privind panourile publicitare pentru promovarea cărții lui Nicolae Ciucă

Partidul Național Liberal (PNL) a explicat motivele din spatele campaniei de promovare a cărții președintelui său, Nicolae Ciucă, intitulată „Un ostaș în slujba țării”.

Liberalii subliniază că această acțiune este legală și transparentă, având ca scop informarea publicului despre experiența și viziunea liderului partidului. Panourile publicitare au fost rezervate și contractate încă din februarie 2024 pentru întregul an, nu exclusiv pentru promovarea cărții, ci și pentru alte evenimente majore precum Congresul Partidului Popular European și Ziua Partidului.

PNL a subliniat că partidele politice beneficiază de subvenții de la bugetul de stat pentru promovarea activităților lor și că toate formațiunile politice folosesc aceste fonduri pentru comunicare, presă și propagandă. Liberalii au comparat sumele investite de PNL cu cele alocate de alte partide, menționând că PSD a cheltuit cele mai mari sume pentru activități de promovare.

„Toate partidele investesc sume din subvenţie pentru comunicare, presă şi propagandă şi se înscriu în firescul comunicării politice, cu respectarea legii. Primul lider de partid care a beneficiat de o asemenea promovare a fost Cătălin Drulă, pe atunci preşedintele USR.

În prezent, un alt lider de partid – George Simion, preşedintele AUR – îşi promovează, în acelaşi mod, un plan electoral prezentat în afara perioadei legale pentru acest tip de campanie. Dintre formaţiunile politice, PSD a cheltuit cele mai mari sume pentru activităţi de promovare”, transmite joi PNL, într-un comunicat.

SURSA FOTO: Dreamstime

Panourile rezervate pentru întregul an 2024

Într-un comunicat oficial, PNL a declarat că actualele acțiuni de promovare reprezintă o activitate firească și legală de informare a publicului despre activitatea partidului și a președintelui său. Panourile publicitare, rezervate pentru întregul an 2024, nu au fost destinate exclusiv promovării cărții lui Nicolae Ciucă, ci și altor campanii și evenimente importante pentru partid.

„PNL subliniază că panourile publicitare au fost rezervate şi contractate încă din luna februarie 2024 pentru întregul an, având în vedere toate campaniile electorale şi materialele de promovare ale partidului. Aceste panouri nu au fost destinate exclusiv promovării cărţii preşedintelui, fiind utilizate şi pentru evenimente precum Congresul Partidului Popular European şi pentru Ziua Partidului.

În calitate de principal partid al dreptei, PNL consideră că este important ca oamenii să cunoască experienţa şi viziunea preşedintelui partidului, principalul vector de imagine al formaţiunii”, se arată în comunicatul PNL.

Explicațiile PNL vin în contextul unor articole de presă care au relatat că partidul a cheltuit 2 milioane de euro din bani publici pentru promovarea cărții lui Nicolae Ciucă. Jurnaliștii de la snoop.ro au menționat că PNL a plătit 510.000 de euro pe lună pentru 400 de panouri stradale, plus 450.000 de euro pentru producerea și montarea afișajului în toată țara.

Liderul PSD, Marcel Ciolacu, a evitat să comenteze detaliat subiectul, dar a sugerat că promovarea intensă va transforma cartea într-un „best-seller”. În replică, Nicolae Ciucă i-a recomandat lui Ciolacu să citească cartea, afirmând că ar avea multe de învățat din ea.