Drumul Expres Arad-Oradea. 9 constructori concurează pentru Lotul 3
Secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu a confirmat că 9 constructori au licitat pentru Lotul 3 al Drumului Expres Arad-Oradea, o şosea de mare viteză de 47 de kilometri care va uni România direct cu Occidentul prin Ungaria, asigurând o legătură vitală între nord și sudul Europei.
Astăzi s-au înregistrat 9 oferte pentru Lotul 3 al Drumului Expres Arad-Oradea, o rută crucială ce va uni nordul și sudul Europei și va asigura legătura României cu granița cu Ungaria, conform informațiilor indirecte furnizate.
Cei 9 ofertanți sunt:
1. Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – PRECON TRANSILVANIA SRL – (Ucraina – România)
2. Asocierea BOG’ART SRL (lider) – TRACE GROUP HOLD PLC – G.P. GROUP JSC (România – Bulgaria)
3. Asocierea CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
4. Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (România)
5. Asocierea DUNA GROUP EUROPA KFT – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – HE-DO UTEPITO KFT– PAB ROMANIA SRL (Ungaria – România)
6. Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. – ROTARY CONSTRUCTUU MENTENANTA SA (Turcia – România)
7. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
8. NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
9. Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – România)
Caracteristicile cheie ale contractului
Caracteristicile cheie ale acestui contract includ construcția într-un interval de 24 de luni a următoarelor:
- Un traseu cu o lungime de 47,07 km
- Un drum de legătură cu o lungime de 2,9 km către zona industrială Arad Vest, extensie a Străzii II din Zona Industrială Arad Vest.
Acesta reprezintă al doilea lot din cele trei pentru Drumul Expres Arad – Oradea , pentru care au fost depuse oferte, primele fiind pentru Lotul 1 pe 12 iunie 2024.
Valoarea estimată a contractului pentru acest prim lot este de 3,5 miliarde lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027. Durata contractuală este de 24 de luni.
Proiectul este rezultatul unui parteneriat semnat în noiembrie 2020 între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, CNAIR și autoritățile locale (Consiliul Județean Bihor, Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Primăria Arad), iar implementarea sa este apreciată ca un succes al strategiei de descentralizare a proiectelor majore către autoritățile locale, începând cu anul 2020.
„Este unul dintre cele mai importante proiecte descentralizate, iar acest succes întărește ceea ce am spus și susținut mereu, și anume faptul că una dintre cele mai bune decizii pe care le-am aplicat, începând cu 2020, la nivelul Ministerului Transporturilor în ceea ce privește dezvoltarea capacității administrative, constă în descentralizarea unor proiecte, chiar și majore, cum este acest caz, către autoritățile locale sau asocieri dintre acestea.
Hai, România, hai că se poate!”, a scris Irinel Ionel Scrioșteanu pe contul său de Facebook.