Poate IA să ajute companiile să sporească bunăstarea angajaților?

inteligență artificială și angajați

SURSA FOTO: Dreamstime

Inteligența artificială (IA) este din ce în ce mai utilizată de companii precum Navistar, Adidas și Cisco pentru a monitoriza sentimentele angajaților, a consolida relațiile și a oferi oportunități de dezvoltare personală și profesională. Creșterea muncii la distanță și a unei noi generații de lucrători cu nevoi și așteptări diferite a forțat companiile să regândească experiența angajaților. IA oferă o modalitate pentru unii angajatori de a reduce decalajul deoarece implicarea este atât de importantă, iar durerea este semnificativă.

Poate IA să ajute companiile să sporească bunăstarea angajaților?

Inteligența artificială (IA) este din ce în ce mai utilizată de companii precum Navistar, Adidas și Cisco pentru a monitoriza sentimentele angajaților, a consolida relațiile și a oferi oportunități de dezvoltare personală și profesională. Creșterea muncii la distanță și a unei noi generații de lucrători cu nevoi și așteptări diferite a forțat companiile să regândească experiența angajaților. IA oferă o modalitate pentru unii angajatori de a reduce decalajul deoarece implicarea este atât de importantă, iar durerea este semnificativă.

Bunăstarea angajaților cuprinde sănătatea mentală, fizică, emoțională și economică a lucrătorilor. Potrivit Business Insider, studiile sugerează că îmbunătățirea bunăstării angajaților poate crește angajamentul și productivitatea, iar organizațiile cu un angajament mai ridicat au o profitabilitate, o retenție și o performanță mai mari. Cu toate acestea, angajatorii s-au străduit mult timp să înțeleagă cum se simt angajații cu privire la locurile lor de muncă, colegii și volumul de muncă.

Adidas utilizează Qualtrics Assist, un agent de IA care analizează datele sondajului de opinie împreună cu date nestructurate, cum ar fi recenziile publice sau conversațiile anonime de pe platformele de comunicare internă. Managerii pot utiliza instrumentul pentru a obține sfaturi cu privire la rezultatele lor în materie de implicare și pentru a oferi perspective și sugestii bazate pe repere și bune practici din industrie.

Alte companii utilizează IA pentru a ajuta angajații să își folosească beneficiile

Alte companii utilizează inteligența artificială pentru a ajuta angajații să își folosească beneficiile. Cisco a lansat un robot intern numit WellNest pe Webex, care oferă zilnic întrebări personalizate legate de sănătatea financiară, condiția fizică, concentrarea sau conexiunile sociale. Sugestiile robotului devin mai personalizate în timp, pe măsură ce învață din conversațiile angajaților.

meQuilibrium a lansat un tablou de bord bazat pe inteligență artificială axat pe sănătatea mintală și reziliență. În august, instrumentul de evaluare a angajaților ajută la identificarea riscului de anxietate, depresie și epuizare a unui angajat și recomandă resurse relevante. Compania de inginerie KBR pilotează această tehnologie, deoarece ajută la identificarea nevoilor într-o regiune sau într-o zonă demografică și le permite să își maximizeze timpul, resursele și finanțarea.

În timp ce aplicațiile IA pot fi benefice pentru companiile cu un angajament puternic și relații pozitive între manager și angajat, acestea se pot confrunta cu rezistență dacă IA este văzută ca înlocuind interacțiunile umane semnificative.