Borisov a spus că proiectul, care a fost pe cale să eşueze, a fost salvat datorită Comisiei Europene care a acceptat solicitarea guvernelor bulgar şi român de a fi prelungit termenul limită de realizare a proiectului, finanţat prin programul de preaderare ISPA. Premierul a mai spus că urmează să fie construit un drum cu patru benzi care să lege oraşul Vidin de capitala bulgară Sofia şi o autostrada între Sofia şi graniţa cu Grecia, scopul fiind să fie creată o legătură bună între podul Calafat-Vidin şi portul grecesc Salonic.
Podul Calafat-Vidin urmează să fie finalizat la sfârşitul anului 2011 sau la începutul anului 2012. Acesta însă va deveni funcţional din toamna anului viitor pentru că atunci va fi finalizată infrastructura aferentă. Podul va avea o lungime de aproximativ 2 kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.
Valoarea totală a construcţiei podului Calafat-Vidin se ridică la peste 225 milioane de euro. 70 de milioane sunt asigurate prin programul ISPA, grant Fondul de Coeziune, alte 70 de milioane sunt acordate de Banca Europeană de Investiţii sub formă de împrumut, bugetul de stat al Bulgariei asigură 60 de milioane, banca germană de dezvoltare KfW (Kreditanstalt fur Wiederaufbau) acordă 2 de milioane de euro sub formă de ajutor şi 18 milioane sub formă de împrumut, iar Agenţia Franceză de Dezvoltare – un ajutor de 5 milioane de euro.
Finanţarea accesului de pe malul românesc este asigurată de Uniunea Europeană prin programul ISPA cu 34 milioane de euro şi bugetul de stat al României cu 33 milioane de euro.
În momentul de faţă, România şi Bulgaria sunt legate de un singur pod pe toată lungimea porţiunii comune a Dunării – 470 km. Acesta se află între Giurgiu şi Ruse şi a fost inaugurat în anul 1954.
Sursa: Agerpres