Podul Dâmboviţei a fost deschis circulației, luni, 27 noiembrie 2023
Podul Dâmboviţei a fost deschis circulației, luni, 27 noiembrie 2023, de la ora 14:00, facilitând conexiunea dintre județele Argeș și Brașov. Este cel mai lung pod în arc din România. A fost edificat în întregime de o echipă românească, cu o investiție totală de peste 46 de milioane de lei.
„Astăzi a fost deschis circulaţiei Podul Dâmboviţei, pod care face legătura între judeţele Argeş şi Braşov. Noul pod peste râul Dâmboviţei este un proiect 100% românesc – de la proiectanţi până la firma constructoare – şi este cel mai lung «pod de tip arc cu calea sus» din România”, a transmis, luni, Prefectura Județului Argeş.
„Sunt un utilizator al acestui traseu. Vin de regulă din Târgovişte către Braşov. Acum avem şi un pod nou. Este un moment în care arătăm că ministerul Transporturilor este preocupat şi de situaţia podurilor de pe infrastructura rutieră. Ştiţi bine că avem foarte multe situaţii de poduri care trebuie reabilitate sau reconstruite, aşa cum a fost cazul aici.
Soluţia adoptată la Podul Dâmboviţei cred că face cinste şi proiectanţilor, şi constructorilor, şi Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Bucureşti care sunt sigur că îl va întreţine pentru a avea o calitate cât mai bună pe toată durata de funcţionare”, a spus, luni, Ionuţ Cristian Săvoiu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Despre Podul Dâmboviței
Podul Dâmboviței este primul pod metalic în arc de cerc cu calea de rulare situată în partea superioară construit în România. Dispune de două intersecții cu DN73. Rampele de acces sunt realizate din pământ armat și ating o înălțime maximă de 10 metri și o lungime totală de 593 de metri. Subtraversarea rampei Pitești este realizată printr-un pasaj de beton armat, având o lungime de 15 metri și o lățime de 5 metri, în timp ce podul în sine măsoară 170 de metri în lungime și 31 de metri în înălțime.
Este poziționat pe DN73 în județul Argeș, în comuna Dâmbovicioara. Cu o lungime totală de 170 de metri, traversează râul Dâmbovița în aval față de podul istoric, oferind o deschidere principală de 100 de metri, delimitată de două deschideri marginale a câte 35 de metri fiecare.
Proiectul în ansamblu se întinde pe o distanță totală de 760 de metri, contribuind astfel la crearea unei rute alternative, care ocolește centrul localității Podul Dâmboviței.