Podul de la Brăila, aproape de finalizare! Nicolae Ciucă: Ar putea fi inaugurat până la finalul lui 2022

Sursă: captură YouTube

Premierul Nicolae Ciucă a declarat, vineri, că podul peste Dunăre de la Brăila va fi dat în circulație la sfârșitul acestui an. Pim-ministrul se află la Brăila într-o vizită de lucru.

Podul peste Dunăre de la Brăila va fi dat în circulație la sfârșitul acestui an, a anunțat premierul Nicolae Ciucă, care se află acolo într-o vizită de lucru.

„Avem garanții în acest moment că se vor întreprinde toate demersurile și se vor executa lucrările astfel încât în luna decembrie, anul acesta, podul să poată fi dat în circulație”, a spus Nicolae Ciucă.

Podul de la Brăila va avea trei deschideri: o deschidere principala (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.

În total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum nou care să lege podul de infrastructura rutieră din zonă.

Realizarea podului propriu-zis este în prezent în grafic și ar urma să fie gata până la finalul anului.

Filmare realizată de Asociația Pro Infrastructură pe 4 aprilie:

 

Podul este proiectat să dureze peste 100 de ani

Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a scris, în data de 8 aprilie, pe pagina sa de Facebook, că podul peste Dunăre de la Brăila este proiectat să dureze peste 100 de ani

„La podul de la Brăila va funcționa un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic și a cablurilor. Cablurile vor fi izolate pe exterior cu o protecție care asigură etanșeitatea, iar aerul din interior va fi permanent dezumidificat și monitorizat astfel încât să se asigure un mediu anticoroziv.

Pentru a asigura durabilitate și protecție anticorozivă ridicată, tablierul va fi dezumidificat în interior. Anumite rigidizări longitudinale vor fi utilizate drept canale pentru distribuția aerului dezumidificat în spațiul intern al tablierului. Un sistem de senzori va monitoriza asigurarea păstrării stării de umezeală din casetă sub nivelurile ce provoacă oxidarea. Se va menține o umiditate relativă sub 40%, pentru a nu exista coroziune și pentru a permite circulația pe pod în siguranță, în orice anotimp.

Au fost montați toți tiranții necesari podului, iar primele două elemente de tabliere au fost ridicate deja pe tiranți. Alte câte 5 elemente de tablier se sudează la sol, la fiecare pilon (de pe malul dinspre Brăila și de pe malul dinspre Tulcea). În total vor fi 86 de segmente de tablier metalic ce vor fi montate. Acestea vor forma structura suprafeței de rulare a podului de la Brăila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la șantierul naval Brăila.

În paralel cu lucrurile la pod, se lucrează la drumurile de acces”, a scris secretarul de stat.